Tele2: sokat költött marketingre

MTI Sajtóadatbank, 2006. augusztus 2. 09:04
Erőteljesen csökkent a Magyarországon is terjeszkedő, vezető európai alternatív távközlési szolgáltató, a svéd Tele2 csoport adózott eredménye a második negyedben.
Elsősorban azért, mert egyes piacokon nőttek a marketingkiadások, ugyanakkor nem nőtt a várt mértékben a szélessávú internet-, illetve mobil-előfizetők száma. A társaság lefelé módosította idén várható árbevétel-növekedését, miután a vezetékes üzletág a vártnál jobban zsugorodik.

Az adózott eredmény 57 százalékkal 292 millió svéd koronára (egy svéd korona = hozzávetőleg 30 forint) az egy évvel korábbi 676 millióról. Elemzők 227 milliót vártak. Az árbevétel 11,9 százalékkal 13,48 milliárd svéd koronára nőtt az előző évi 12,04 milliárdról a tavalyi év vége felé végrehajtott akvizícióknak, de egyes piacokon, egyebek mellett Oroszországban bekövetkezett organikus növekedésnek is.

Az EBITDA-ráta 10,4 százalékra mérséklődött 14 százalékról.

A Tele2 adózott eredménye tavaly 2,341 milliárd svéd korona lett, 31,7 százalékkal kevesebb a 2004-es 3,428 milliárdnál. Az üzemi eredmény 3,51 milliárd svéd koronára gyarapodott 4,318 milliárdról, az (EBITDA) 6,578 milliárd koronára apadt 6,629 milliárdról, a forgalom 16 százalékkal 49,943 milliárd koronára emelkedett 43,033 milliárdról.

A nyereségességet egész évben is terhelte a gyors terjeszkedés: az év végén 13 európai országban 1,2 millió ügyfélnek nyújtott a Tele2 széles sávú szolgáltatást, több mint kétszer annyinak, mint 2004 végén. Az utolsó negyedévben az összes szolgáltatásban egymillió volt az új ügyfelek száma Oroszországban, a balti országokban és Horvátországban. Továbbra is jól teljesített a már megdolgozott körzetek közül Közép-Európa: ott az EBITDA 100 százalékkal nőtt 2004-hez képest.