Fellendülő LCD-eladások
Milkovits Gábor, 2006. augusztus 22. 21:01
A Display Search piackutató legfrissebb adatai szerint az LCD televíziók globális forgalma az idei második negyedévben 135%-kal múlta felül az egy évvel korábbi eredményt.
A nagymértékű növekedés egyben a technológia előretörését is jelenti riválisaival szemben: a vizsgált időszakban az LCD tv-k részaránya az összes eladott készülékből 22% volt, szemben a 2005 második félévi 17%-kal. Az összesen 9,4 millió darab áprilistól június végéig forgalomba hozott LCD tv a bevételek tekintetében még nagyobb, 138%-os gyarapodást hozott a gyártóknak a tavalyihoz képest, köszönhetően az egyre több nagyképernyős modellnek. A forgalom összértékét tekintve az LCD készülékek 11,3 millió dollárja az összes eladott televízió után befolyt összeg 47%-ának felel meg.
Az eladott LCD tv-k mennyiségét tekintve az idei második negyedévben a Philips volt a piacvezető 13,5%-kal, őket követte szorosan a Samsung 13,1; illetve a Sharp 11,8%-kal. A bevételek tekintetében ugyanakkor a Sony vezet 16%-kal, míg a Samsung a második 15,4; és a Philips csak a harmadik 11%-kal.