Hosszabb terméktámogatást biztosít a Microsoft kiemelt ügyfeleinek
Kiss Ádám Zoltán, 2006. augusztus 30. 10:02
A Microsoft tervei szerint az egy idő után terméktámogatás nélkül maradó szoftvereiket tovább frissítenék a szolgáltatásért fizető ügyfeleknek, így meghosszabbítható a programok élettartalma.
A vállalat általában egy idő után nem frissíti régebbi termékeit, így azok egyrészt nem fejlődnek tovább, másrészt biztonsági szempontból is kockázatosabbá válhatnak. A fejlesztési költségek miatt a Microsoft továbbra sem vállalhatja minden korai szoftver frissítését, ám nem túl magas összegért cserébe letölthetővé tesz egyes javításokat, fejlesztéseket. A rendszer a gépenkénti fizetés elvén működik, vagyis nem átalánydíjas, vagy fix összegű díjazásról van szó. Az egyik tipikus példa az NT 4 támogatásának folytatása. A cég kísérleti jelleggel már megkezdett egy ilyen programot, ám csak egy évre vállalata a frissítések kiadását. A cégek szerint ez túlságosan rövid idő a hosszú távú tervezéshez, így a garantált fizetős terméktámogatási időszakokat hosszabbra szabják. Az új modell nem is olyan sokára számos felhasználót érinthet, hiszen a csupán Service Pack 1-el frissített Windows XP októberben belép a programba. Jóllehet, az XP ingyenes terméktámogatási szakaszban van, már most is csak az SP1 és SP2 frissítésekkel ellátott változatoknál működik az automatikusan telepíthető frissítés rendszere.