Vállalati szabályzatkezelés elektronikusan
Kovács Attila, 2006. augusztus 31. 09:00
Elektronikus szabályzat- és ügykezelést támogató megoldását mutatta be augusztus 30-án az ügyfelek és a szaksajtó képviselőinek a HyperTeam Kft. Az üzleti reggeli két részből, a vállalati szabályzat-alkotási folyamat módszertanáról szóló előadásból, illetve a szabályzatkezelési elvek megvalósítását szolgáló Microsoft alapú informatikai rendszer számítógépes bemutatójából állt.
Bevezetőjében Solti Előd, a HyperTeam ügyvezetője cége által kialakított, a szabályzat- és ügykezeléssel kapcsolatos koncepciót ismertette. Mint mondta, a törvényi kötelezettség és a vállalatirányítási ésszerűség egyaránt szükségessé teszi, hogy egy bizonyos méret elérése után a vállalat belső működését formális szabályokban rögzítse. Ezek a szabályok általában szabályzatok formájában öltenek testet. Amikor egy szabályzat a vállalat több szervezeti egységét is érinti, akkor annak jóváhagyás előtt bonyolult, sokszereplős véleményezési folyamaton kell keresztül mennie. A nagyvállalatok gyakran szembesülnek olyan nehézségekkel, hogy a kidolgozás alatt lévő, illetve a hatályos szabályzatok nincsenek egységes rendszerbe foglalva, ezáltal nyomon követésük lehetetlen, vagy nagyon nehézkes;
hogy az igénylési folyamat elszakad a jóváhagyási és publikálási folyamatoktól; hogy a jóváhagyási folyamatok manuálisak, a publikálás nem egységes vagy nem elektronikus. Az ügyvezető szerint a HyperTeam oly módon tud megoldást nyújtani ezeknek a kérdéseknek a megoldására, hogy módszerét adaptálja az egyes vállalatok által támasztott változó igényekhez.
Módszertani előadásában Pogány András vezető tanácsadó a szabályzatok létrehozásáról, kezeléséről (tulajdonságairól, a jogosultságokról, az elérés-keresés-listázás fázisokról), a folyamatok közös modelljéről, a workflow kialakításáról, a megvalósítási projektről beszélt. Ezt követően Kárpáti Péter rendszertervező bemutatta a HyperTeam elektronikus szabályzatkezelést megvalósító rendszerét.