A reklámprogramok legfőbb terjesztői a sztárokkal foglalkozó weboldalak

forrás Prim Online, 2006. szeptember 16. 09:06
"Reklámprogramok és kémprogramok: a pénzügyi háló felfejtése" címmel hozta nyilvánosságra a McAfee az AvertLabs legújabb kutatásának eredményét. A tanulmány felfedi a reklám- és kémprogramok növekedését ösztönző pénzügyi indítékokat, azok elterjedését, és a problémáért felelős bűnösöket.
A McAfee kutatása szerint a reklám- és kémprogramok terjesztői a törvényes vállalatokhoz tartozó marketingprogramokat használják ki. A reklámprogramok terjesztői továbbá fedővállalatokat és weboldalakat használnak, hogy így juthassanak el a gyanútlan felhasználóhoz és a közvetítőkhöz, ami azt jelenti, hogy a törvényes oldalakat ismert kémprogramterjesztőkhöz kapcsolják. A program ezután telepíti magát a felhasználó gépére – gyakran, mint valamely „ingyenes” szoftver részének helyettesítője – és marketingadatokat gyűjt össze, illetve célzott hirdetésekkel bombázza a felhasználót.

A dokumentum néhány kulcsfontosságú eredménye:


„A jövedelmező online kapcsolódó marketingmodellek, valamint a reklám- és kémprogramok terjedésének egyszerűsége kimagasló jelentőségűvé teszi ezeket a fenyegetések területén” – mondja Jeff Green, a McAfee termékfejlesztési vezető alelnöke. „2003 (amikor a reklám- és kémprogramok domináns fenyegetési tényezőként felbukkantak a biztonsági környezetben) és 2006 között a reklámprogramok családja több mint 1000 százalékos növekedést mutatott, ami az elmúlt néhány évben bekövetkezett gyors növekedést bizonyítja.”

A dokumentum továbbá kiemeli a reklám- és kémprogramok körüli zavarodottságot, amellyel a kereskedők és a vásárlók szembesülnek, valamint a rosszindulatú, nem kívánt szoftverek és a barátságos szoftverek közötti határok elmosódását.