Siemens: Intel-kapcsolat, kormányszintű iratkezelés

Kovács Attila, 2006. szeptember 16. 14:36
Az Intel és a Siemens Commmunications elhatározták, partnerkapcsolatra lépnek a második generációs VoIP terén. A két vállalat a jövőben közösen dolgozik a VoIP-alapú Open Unified Communications fejlesztésén.
A kooperáció központjában rövidtávon a vezeték nélküli hálózatok és a valós idejű kommunikáció biztonsága áll, hosszabb távon pedig vertikális ágazati megoldások kifejlesztése a  cél. Ennek révén optimálni lehet majd az üzleti folyamatokat olyan fontos piaci szegmensekben, mint a távközlési, digitális egészségügyi és pénzügyi szolgáltatások. A kutatások közös finanszírozásával és végrehajtásával megvalósuló kooperáció egy másik súlypontját a piacfejlesztési erőfeszítések képezik, elsősorban a nagyvállalati ügyfelek körében. A cél az üzleti folyamatok optimálására irányuló valós idejű kommunikációs megoldások kínálatának kialakítása, mégpedig Intel architektúrájú termékek bázisán. Ezek közé tartoznak az Intel Dual-Core- és Carrier-Class Rack Mounted Server (RMS), valamint a Siemenstől a HiPath 8000 és az OpenScape.

Az úgynevezett „e-Premier” megoldás bevezetésére készül a belga kormány, karöltve a Siemens-szel. Ennek köszönhetően kevesebb lesz a jövőben a papír a belga politikusok és kormányhivatalnokok aktatáskájában és íróasztalán.  A belga kormány a Siemens Business Services-t (SBS), a Siemens IT-szolgáltató ágazatát bízta meg egy olyan informatikai rendszer kifejlesztésével, amelynek a minisztertanács és tanácsadó testülete aktáit kell kezelnie. Az SBS megoldását illetve rendszerét, melyet az „e-Premier” névre kereszteltek, 2007 őszére kell megvalósítani. Magját egy Oracle adatbázis képezi, amely elektronikus formában tartalmazza mindazon aktákat (dossziékat), amelyek az elmúlt 17 év során a kormány és tanácsadó testülete munkájának a „termékei”. A megoldás része egy munkafolyamat-menedzsment rendszer is az akták és az adminisztratív eljárások kezelésére és támogatására. Az „e-Premier” felhasználói egy webes felületen keresztül bármikor hozzáférhetnek az adatbázishoz. A régiók és települések a megoldás révén a jövőben közvetlenül és biztonságos módon a tanácsadó testülethez juttathatják el előterjesztéseiket és adataikat. Az „e-Premier” automatikusan, e-mail útján értesíti őket az újdonságokról. Különösen sürgős üzenetek sms formájában is küldhetők. Az egyes minisztériumok, egyéb kormányhivatalok és intézmények egyszerűen és biztonságosan kapcsolódhatnak a megoldáshoz.