A magyarok 29%-a Firefox-ot használ
Genda Csongor Zoltán, 2006. szeptember 18. 19:02
A Net Applications piackutató nemrég hozta nyilvánosságra legfrissebb felmérési adatait, miszerint a Firefox piaci részesedése ismét nőtt, azaz globális viszonylatban jelenleg az internetezők 12%-a használja az alternatív böngészőt. A francia Xiti webelemző cég statisztikái ugyancsak alátámasztani látszanak a Net Applications számadatait, azonban előbbi részletesen beszámol a szoftver európai elterjedtségéről.
Ezek szerint az öreg kontinensen a felhasználók 21,9%-a csatlakozik a világhálóra a szabad forrású böngészővel, a legnagyobb sikere pedig a Firefox-nak az uniós államok közül Szlovéniában (39%) és Finnországban (35,4%) van. A harmadik helyen Szlovákia áll 34,3%-kal, és szintén az erős középmezőnybe sorolható Magyarország is, ahol 28,7%-os jelenléttel bír a Mozilla szoftvere.
A kontinensek tekintetében is Európa tekinthető a leginkább Firefox-barát régiónak, azonban csak kevéssel marad le mögöttünk Ausztrália-Óceánia (21,4%). Jóval kevesebben használják viszont Észak- és Dél-Amerikában (13,5-10,9%) valamint Afrikában (10,5%) illetve Ázsiában (10,6%) a szabad forrású szoftvert, azonban ennek ellenére sikerült a böngészőnek áttörnie minden kontinensen a 10%-os értékhatárt.