Siemens: IP TV és VoIP megoldások

Kovács Attila, 2006. szeptember 23. 14:45
A Siemens kulcsátadásos IP TV megoldást szállít a horvát T-Com szolgáltatónak, Kölnben pedig egy kongresszuson élőben mutatott be utazási irodáknak szóló VoIP szolgáltatási csomagot.
Déli szomszédunk vezető távközlési szolgáltatójához megérkezett a jövő TV-je, a Siemens Com IP TV megoldásának formájában. Szélessávú vezetékes hálózati csatlakozás és egy set-top-box segítségével az előfizetők igénybe vehetik a Deutsche Telekom leányvállalatának, a Croatian T-Com-nak széles körű (13 hazai és 40 nemzetközi csatornára, valamint video-on-demand szolgáltatásra kiterjedő) “MAXtv” kínálatát. Ehhez a Siemens szállította és alakította ki a kulcsátadásos technológiát, és integrálta azt a szolgáltató hálózatában. A technológia az új H.264 kompressziós  szabványra épül, amely megfelel az MPEG4-nek, és szerény sávszélesség igénybe vételével is  minőségű képvételt biztosít. A szolgáltatás előfizetői már most is az interneten is szörfölhetnek tv-készülékük közvetítésével, a jövőben pedig a videó-műsorokat rögzíthetik is saját eszközeik vagy a szolgáltató hálózata segítségével. A T-Com IP TV csomagja a Siemens Surpass Home Entertainment megoldásra épül.

Az SBS, a Siemens IT-szolgáltató ágazata helyezte üzembe és működtette is a szeptember19. és 21. között, Kölnben, az  FVW(a legnagyobb német nyelvű utazási szakfolyóirat) kongresszusán bemutatott VoIP megoldást. Az utazási irodák az SBS kínálata révén működési költségüknek akár a 20%-át is megtakaríthatják. A megoldás lehetővé teszi, hogy az utazási irodák a jövőben mindent egy telefonrendszer közvetítésével intézhetnek el, legyen szó repülőgép helyfoglalásról, hotel-szálláshelyek felderítéséről, gépjármű bérléséről vagy különleges vakációs ajánlatokról. Ha az irodában foglalt a tárcsázott telefonszám, a VoIP alkalmazás a bejövő hívást az intranet közvetítésével automatikusan átirányítja a következő szabad telefonszámra, illetve, ha valamennyi szám foglalt, ugyanannak az irodának egy másik fiókjába.  Lehetőség van arra is, hogy a megoldást összekössék egy CRM (ügyfélkapcsolati) rendszerrel, ami marketing kampányok gyorsabb kezelését segíti elő (pl. egy ügyfél-csoport végigtelefonálása során).  A CTI  (computer-telephony integration) technika alkalmazása a tárcsázás időveszteségét takarítja meg, és a beszélgetés végeztével a rendszer a következő hívandó számot veszi elő a CRM rendszerből.