Arculatváltás a Sony Ericsson-nál

forrás Prim Online, 2006. október 3. 21:21
Alapításának ötödik évfordulójának ünneplésével egyidőben a Sony Ericsson bemutatta globális mobiltelefon-márkájának új arcát. Az arculat egy egyszerű alapgondolaton és színes kivitelezésen alapul, a vállalat híres zöld logóját pedig mostantól egy üzenet kíséri, amely az egyénekre és a Sony Ericsson termékei, tartozékai és alkalmazásai révén általuk megvalósítható dolgokra vonatkozó gondolataikra koncentrál. Az eredmény egy új, megnyerő márkakezelés, amely megkülönbözteti a Sony Ericssont és előre vetíti a vállalat innovatív mobiltelefonjainak minden tulajdonságát. A vezető nemzetközi márkaügynökség, a Wolff Olins által tervezett új arculat ettől a hónaptól kezdve váltja fel a régit.
„A Sony Ericsson egy erőteljes növekedési szakasz előtt áll, és a sikerhez fontos, hogy az emberek mindenhol és minden szinten azonosulhassanak a márkával” – nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója. „Az elmúlt öt év során a Sony Ericsson márkanév beépült a megrendelőink tudatába. Itt az ideje, hogy a tudat mellett a vevőink szívére is hassunk. A mobilkészülékek számos különböző módon egyre inkább központi szerepet játszanak majd az életünkben, és mindeközben létfontosságú, hogy a Sony Ericsson márka energia, szenvedély és izgalmak terén kiemelkedjen a többiek közül.

A márkaarculat új, ragyogó színeket tartalmaz, amelyeket szándékosan választottunk, hogy kitűnjünk a technológiai márkák által manapság leginkább alkalmazott fehér, szürke és kék árnyalatok közül. Az új színek mellett egy erőteljes központi koncepció is megjelenik, amely két fő összetevőből áll – egy szöveges üzenetből és a Sony Ericsson logója által kiváltott érzés kifejezéséből.

A szabályok egyszerűek: az üzenet mindig az „Én” („I”) szóval kezdődik, amelyet a logó követ, és végül az emberek által szeretett, kedvelt vagy érdekesnek tartott dolgokra vonatkozó üzenet zárja. Ez a keret számtalan módon, bármely nyelven alkalmazható, ezáltal vizuálisan és közvetlenül kapcsolódást kialakítva a közönséggel.

Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója kifejti, hogyan kapcsolódik az arculat a közönséghez: „Amikor az ember rátekint erre a logóra, azonnali kapcsolat jön létre az egyén és a Sony Ericsson márka között. Az üzenet lényege, hogy szuverén egyéniségként kezeli az embereket – nem próbálja megmondani, hogy mit gondoljanak a Sony Ericssonról, hanem tükrözi, amit valójában gondolnak. Ez nem csak egy hagyományos, statikus márkaarculat. Terveink szerint széles körben alkalmazzuk majd az interaktív médiát, hogy világszerte párbeszédet kezdjünk megrendelőinkkel, és velük együtt kezdjük meg a márkaüzenetek kialakítását”

„Az emberek tudni szeretnék, hogyan tehetik jobbá az életüket a termékeink – hogyan kapcsolódhatnak, mennyi szórakozást nyújtunk, mennyivel nő munkájuk hatékonysága, és ez csak néhány példa a sok közül. Az új márkaarculatunk ezeket az üzeneteket nagyon egyszerűen fogalmazza meg” – foglalja össze Wágner Tibor.

Az egyszerűség az alapgondolat, amely a Sony Ericsson üzleti tevékenységének minden szintjét áthatja, a terméket tervezésétől egészen a marketingig, ezért az új márkaarculat is a vállalat ezen megközelítés iránti elkötelezettségét fogja tovább erősíteni.

A Wolff Olins véleménye szerint: „Az alapkoncepció egyszerű és rugalmas, így könnyen kivitelezhető, és biztosítható a konzisztenciája bárhol és bárhogyan is alkalmazzák. Minden nyelvre tökéletesen jól lefordítható, és a szükséges összetevők könnyen megtalálhatók – egy előre meghatározott színpaletta friss, élénk színekkel, valamint egy általánosan elérhető tipográfia. Bármilyen közegben, bármilyen adathordozón jól mutat, így teljesen általánosan használható.”