Szonda Ipsos-Gemius új internetes látogatottságmérő módszer
MTI Sajtóadatbank, 2006. október 12. 08:39
A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary, Gemius/Ipsos Audience néven új módszert dolgozott ki, amelynek célja, hogy megbízható, gyakori frissítésű adatokat nyújtson a weboldalak látogatottságáról és közönségük összetételéről - mondta Darvas Péter, a Szonda Ipsos kutatásvezetője sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Hozzátette: nemcsak a weboldalak látogatóinak a számát, hanem többek között a nemét, korát, iskolai végzettségét, pénzügyi helyzetét és további mintegy 30 szociodemográfiai jellemzőt is képes bemutatni.
A kutatásvezető kiemelte: az új mérési módszer részletes honlap-látogatási statisztikát biztosít célcsoportos bontással a magyarországi internet-felhasználókra kivetítve.
Az internetoldal-letöltések méréséhez egy pop-up, más néven felugró ablakon megjelenő kérdőíves kutatás kapcsolódik. A kérdőívet kitöltőnek nem kell megadnia, hogy milyen weboldalt látogat, ezt a rendszer maga méri. Az internetező az első látogatáskor egy azonosító cookie-t kap, amelynek segítségével követhető, hogy milyen weblapokat tekint meg, ott pontosan mennyi ideig tartózkodik. A kutatás harmadik eleme az offline személyes interjú.
Az elemzőket és tervezőket már 15 ezer online interjú támogatja, ezeket több mint 40 ezer kérdőívet kitöltő közül választották ki.
A Szonda Ipsos Magyarországon az idén várhatóan mintegy 2,2 milliárd forint árbevételt ér el, míg Magyarországon piacvezető médiakutatási részlege, ebből 600-650 millió forinttal részesedik.
Az 1975-ben alakult francia Ipsos csoportnál jelenleg világszerte 4700 fő dolgozik. Az Ipsos csoport európai vállalatai 2500 alkalmazottat foglalkoztatnak. Az Ipsos csoport részvényeit 1999-ben vezették be a Párizsi Tőzsdén, éves árbevétele tavaly mintegy 600 millió euró volt.
Az 1999-ben megalakult lengyel Gemius S.A. a legnagyobb online kutatóintézet Közép-Kelet-Európában. Múlt évi árbevétele mintegy 2 millió dollárt tett ki, Magyarországi leányvállatuk az idén kezdte meg tevékenységét.