A Cisco történetében új fejezet nyílt a hálózatokat új szemszögből megközelítő kampány elindításával („Welcome to the Human Network”), amely központjában az emberi kapcsolatokon alapuló hálózat áll. A kezdeményezés mozgatórugója a hálózat mindent átható szerepe, amely egyre inkább meghatározza az emberi tevékenységeket a szórakozástól és a kommunikációtól kezdve az együttműködésen át a munkavégzésig és a tanulásig.
Az internet kezdeti korszakában előbb az e-mail, majd az e-kereskedelem, a különböző webes alkalmazások vagy az azonnali üzenetküldés vált fokozatosan elérhetővé. A második szakaszban a cégek egyre inkább felfedezték az online üzletvitel fontosságát, és a hangsúly az internetes üzleti megoldásokon keresztül elért hatékonyságnövelés felé tolódott el. Mára a hálózat fejlettsége elérkezett arra a pontra, ahol már nem csupán fizikai, hanem egy tényleges humán hálózatként funkcionál, amelyet a végfelhasználók irányítanak. A hálózat tükrözi az emberi kapcsolatok, a kommunikáció és a szórakozás formáinak változásait. A távközlési, egészségügyi és kábelszolgáltatók, valamint a kis- és nagyvállalatok egyaránt az informatikai innováció útjára léptek.
„Az internet abba a szakaszába jutott, amikor immár a felhasználóé lett a főszerep. Bármelyikünk létrehozhat együttműködéses webhelyeket, blogokat, szabadabban bánhat a különféle tartalmakkal. Nem csupán egy fizikai hálózatról van szó, hanem sokkal inkább a humán hálózat erejéről. Ez a korszak ideális lehetőséget teremt, hogy a Cisco a változások élére álljon. Olyan platform fejlesztésén dolgozunk, amely lehetővé teszi, hogy az emberek újszerű üzleti vállalkozásokba kezdjenek vagy új közösségeket építsenek.” – nyilatkozta Sue Bostrom, a Cisco marketingigazgatója a bejelentésről.
A Cisco megújult vállalati webhelyén (
www.cisco.com) bárki megismerkedhet a cég új megoldásaival, amelyek elősegítik a humán hálózaton történő biztonságos és hatékony együttműködést. A webhelyen található személyes történetek rávilágítanak arra, hogy ez az új hálózat miként segíthet összehozni embereket nagyszerű ötletek megvalósításához, és milyen pozitív hatást gyakorol az egyes emberek életére.
„A Cisco azon piaci folyamatok úttörője, amelyek meghatározzák a hálózat új arculatát. A Cisco a változások élére állt, hogy olyan platformot fejlesszen ki, amelyet az emberek igényeik szerint használhatnak üzleti célokra, kapcsolatépítésre, kommunikációra, tanulásra. A Cisco ennek megvalósításához már évekkel ezelőtt jelentős beruházásokba és innovációba kezdett. A mindennapi kommunikációban mindannyian végfelhasználók vagyunk. A hálózat jelen van az életünkben, rendelkezésünkre áll a munkahelyünkön, az otthonunkban, és útközben is. Korábban a vállalati szféra volt a technológiai újítások igazi motorja, ahol a hálózati kapcsolat és az alkalmazások elérhetővé váltak az alkalmazottak, partnerek és ügyfelek számára. Ma már azonban a végfelhasználók ösztönzik ennek a humán hálózatnak a fejlesztését. A hálózat új értelmet nyert életünkben, legyen szó munkáról, a szabadidő eltöltéséről, tanulásról vagy szórakozásról” – mondta Papp István, a Cisco Systems Magyarország ügyvezető igazgatója.