D-Link alapokon az Országos Mentőszolgálat IP hálózata
forrás Prim Online, 2006. október 22. 16:42
Lezárult az Országos Mentőszolgálat hívásfogadó központjainak informatikai és telekommunikációs modernizálása. A rendkívüli rendelkezésre állási szintet megkövetelő rendszer IP hálózati alapját a D-Link szállította. A tesztidőszak alatt egyetlen hibajelzés sem érzett a hálózatról.
Az Országos Mentőszolgálat év elején döntött 25 vidéki, egy fővárosi és egy tartalék hívásfogadó központjának felújításáról. A cél egy olyan magas rendelkezésre állású, hiba nélkül üzemelő rendszer kiépítése volt, melyben nem veszhet el egyetlen 104-es számon kezdeményezett hívás sem.
A kiírt közbeszerzési eljárást a Siemens, a D-Link rendszerintegrátor partnere nyerte meg. A Siemens a D-Link eszközök kiválasztásánál figyelembe vette az OMSZ igényeit és az üzemeltetés megbízhatóságát. A nagy megbízhatóság és a magas rendelkezésre állás mellett a kiemelkedő ár/érték arány szólt a hálózati gyártó mellett. A Siemens több gyártó megoldásait megvizsgálva, úgy találta, hogy a felmerülő igényeket a legjobban a D-Link eszközök tudják kielégíteni.
A hálózat gerincét a D-Link Layer3-as xStack switchekkel oldotta meg, melyek 24 illetve 48 Fast Ethernet port mellett két Gigabites porttal biztosítják a gyors gerinchálózati kapcsolatot. A LAN hálózat mellett helyi szintű vezeték nélküli hálózatok kialakítására is sor került. Az eszközök 2006. június és augusztus között kerültek telepítésre, a tesztidőszak október közepén zárult.
Az OMSZ feladatából fakadóan négy órás hibaelhárítási időt írt elő a 104-es hívásfogadó munkahelyek tekintetében és a többi elemekre is, így a hívásfogadó központok közötti IP kapcsolatot biztosító aktív eszközökre is magas megbízhatóságot várt el. Ezt a Siemens a D-Link segítségével biztosítja a mentőszolgálat számára.