A Deloitte által készített leggyorsabban növekedő kelet-európai országok listájára hét magyar cég került fel. A legjobb eredményt a budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CVO Group érte el. A Prím Online kiadója, az Adverticum Zrt. a Rising Star kategória ötödik helyét szerezte meg.
Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel
Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor, illetve a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591%-kos növekedésével, amelyet a cég öt év alatt ért el, Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett.
A második helyezett a lengyel
Travelplanet.pl internetes utazási iroda 7379 %-os árbevétel-növekedéssel, a harmadik pedig a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó
Internet Mall, a.s., melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945%-kal nőtt.
„A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, és a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során” - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere.
A győzteseket a 2001-2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50 000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyéni jellegű felhasználása kizárja a részvételt a versenyből. A leányvállalatok és divíziók sem nevezhetnek, kivéve, ha külön működnek az anyavállalattól.
Jiri Polak véleménye szerint: „a technológiai vállalatok legnagyobb kihívásai elsősorban: a képzett munkaerő felkutatásában, alkalmazásában és megtartásában rejlik, másodsorban pedig abban, hogy képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődés és gyors piaci változások kiélezett versenyében. A növekedés kulcsa a jól képzett alkalmazottakban és a kivételes vagy egyedi termék (ek) ben rejlik.”
A legjobb eredményt elért magyar cég a 10. helyezett budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó
CVO Group. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a
Xapt Hungary információtechnológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel.
„A „Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A „Rising Star” vállalatok 3-5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30 000 eurót” - mondja Polák. „Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star.”
Az idei év Rising Star cége a 2187%-os árbevétel-növekedést felmutató magyar
Alerant Information Technology Inc, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és alkotás áll. Őt követi egy másik magyar cég, az
Onlinet Ltd., illetve a cseh
Invia.cz. Az Onlinet ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar
Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az
Adverticum Zrt internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg.