Több internetes fórumot is körbejárt téma, hogy miként használhatjuk az ingyenes Skype szoftvert (telefonáláson túl) otthonunk kamerás megfigyelésére. Lássuk hogyan?
Hogyan alakítsuk át Skype-unkat videó-megfigyelő rendszerré?A titok nyitja az, hogy nem egy, hanem mindjárt két különböző account-ot kell nyitni! Azt a Skype-ot amelyiket a befigyelésre akarjuk használni (pl. ha otthonra akarunk befigyelni a munkahelyről akkor az otthonit) úgy kell beállítani hogy az automatikusan válaszoljon a bejövő hívásokra, és automatikusan elindítsa a videó hívás funkciót.
Skype videó-megfigyelő 3 lépésben1. Nyitnunk kell két Skype accountot. (ha már van egy, akkor még egy)
2. Keressük meg új account-tal az eredeti Skpye accountounkat, és hozzáadjuk mint EGYEDÜLI kapcsolat.
3. Az új accounton állítsuk be a következőket:
eszközök >> beállítások >> speciális >> automatikus hívásfogadás
Kattintsunk az „Automatikus hívásfogadás"-ra
Itt pedig azt, hogy a kamerát is használja hívás-fogadáskor, de csak ha Ön hívja:
eszközök >> beállítások >> videó >>> "a webkamerám automatikus bekapcsolása"
Videó automatikus fogadása >> csak partnerektől
Itt azt akadályozzuk meg, hogy bárki befigyelhessen otthonunkba.
Kattinsuk be, hogy csak a „listánkon lévő partnerektől"
Kész is!
Hogyan is használjuk az új Skype megfigyelőt?Ha szeretnénk „befigyelni” otthonunkba, csak hívjuk fel az új account-ot, mely a beállítások után automatikusan válaszolni fog, és működésbe lépteti a webkamerát. Ha rajtunk kívül (azaz egy másik accont-tal) bárki más felhívja az új account-ot, az NEM tudja aktiválni a privát webkamerát. Pusztán arra kell ügyelni, hogy az otthoni PC néma üzemmódban legyen, máskülönben a PC-csörgések miatt a lakásban tartózkodó megfigyelt, adott esetben a gyerekre vigyázó dadus, gyanút foghat. A mikrofont bedugva kell hagyni, de a speaker legyen kikapcsolva, így az élmény vizuálisból audiovizuálissá válik, s nem csak láthatjuk, de hallhatjuk is az otthonunkban történteket.
Praktikus megoldás kisvállalkozások számára isTegyük fel, hogy a főnök éves szabadságát tölti valahol külföldön. Elkerülendő a „nincs otthon a macska, cincognak az egerek” effektust, bármikor pusztán egyetlen telefonhívás segítségével működésbe hozhatja az otthon maradt webkamerát és vigyázó szemeit az ott dolgozókra vetheti. Így nyugodtan kortyolgathat minden cégtulajdonos koktélokat a medence partján, hiszen virtuálisan jelen van a történések helyszínén. Arról nem is beszélve, hogy a módszer megelőzésnek sem utolsó: ha tudjuk, hogy figyelnek, ahhoz mérten viselkedünk, így a dolgozói hatékonyság könnyedén fokozható. Na de honnan is ered az alapötlet és hogyan kivitelezhető?
Mi szükséges egy saját Skype videó-megfigyelőhöz?Kezdjük az alapoknál, mindenek előtt szükségünk van 2 db Pc-re valamilyen szélessávú internet-kapcsolattal. Ha ez mind megvan, töltsük le a Skype-ot ingyen.
A videókapcsolathoz szükséges webkamerát és mikrofont elég olcsón számos helyről be lehet szerezni. Az egyik legolcsóbb webkamerához Canyon CN-WCAM21, kevesebb mint 2500 Ft-ért hozzájuthatunk. A PC-s mikrofon és hangszóró sem tartozik a drága PC-hardver kategóriába, a kettő együtt nem tesz ki 3000 Ft-ot sem.
A megoldás összköltsége nem éri el a 6000 Ft-ot sem!
Megfigyelés Skype nélkül - drága, profi és PC független
Céges felhasználók - a majd' ingyenes Skype-os megoldás helyett - inkább profibb, külön erre a célra fejlesztett eszközöket részesítik előnyben. Számukra nyújt megoldást a PiXORD rendszer. Ezek a megfigyelő kamerák képet és hangot egyaránt rögzítenek, melyeket a világon bárhonnan el lehet érni, illetve vissza lehet játszani.
Alapvető különbség a Skype-pal összehasonlítva, hogy a PiXORD esetében egyszerre több kamerát is lehet használni, tehát egy képernyőre össze lehet vonni több felvételt (kedvünk szerint rendezhetjük el a képeket), emellett a PiXORD-rendszer esetében nem szükséges a megfigyelés helyszínén számítógép, nem kell semmilyen szoftver.
PiXORD-rendszerek árai 28.000 Ft-ról indulnak, de igazán profi megfigyelőhöz 200.000 alatt szinte biztos, hogy nem jutunk.
Telefonközpont mint lehallgató?Ha befigyelésre nem, de lehallgatásra, behallgatásra alkalmas telefonközpont kiegészítő (un. ACP) eszközt számos alkalommal telepítettek - meséli Sándor Zoltán a Gloster telekom ügyvezetője. "Minden esetben részletesen felvilágosítjuk a kedves megrendelőt, hogy kizárólag a hatályos adatvédelmi jogszabályok betartása mellet használhat ilyen eszközöket." Az ACP-k árait firtatva az is kiderült: egy ilyen készülék nem drágább, mint alközponti rendszer-készülék.
forrás:
Gloster Telekom Kft.