A müncheni Systems informatikai kiállítás fontos szerepet tölt be a német vállalatok életében, amelyek általában a vásárra időzítik bejelentéseiket. Így tett a második számú német ERP szállító, a proALPHA is.
Az elsősorban közepes méretű gyártó és kereskedő vállalatokra fókuszáló proALPHA a múlt héten megrendezett müncheni Systemsen jelentette be ugyancsak proALPHA néven forgalmazott ERP megoldásának új modulját, mely a publikus weboldalakkal kapcsolatos teendőket integrálja a vállalatirányítási rendszerbe.
A hatékony online kommunikáció alapfeltételei, hogy a tartalmat képező hírek, dokumentációk, árlisták és dinamikus szolgáltatások rendszeresen és a lehető legrövidebb időn belül frissüljenek. Míg a hagyományos tartalommenedzsment rendszerekben a weboldallal kapcsolatos feladatokat egyetlen csoport – többnyire a marketing osztály égisze alatt – végzi, addig a proALPHA új modulja az információt előállító osztályok és személyek napi rutinjába integrálja a tartalomfejlesztését.
Új árlista készült a kereskedelmi osztályon? A vállalatirányítási rendszeren belül maga a kereskedő teheti ezt elérhetővé a weboldalon keresztül. Módosult egy technikai dokumentáció? A változtatást végző mérnök egyetlen klikkeléssel szinkronizálja a weboldallal.
Az új proALPHA modul CMS (content management system), DMS (document management systems) és B2B funkciókat lát el.
„A vállalati weboldal szoros kapcsolata a vállalatirányítási rendszerrel nem csupán azt jelenti, hogy az információk gyorsabban tehetők online elérhetővé. A tartalommenedzsment csoport, mint interfész, kiiktatásával maga az ügyfélmenedzsment lesz közvetlenebb, hiszen az új modul által a weboldalon minden termék- és ügyfélinformáció elérhető, ami egy igen erős B2C vagy B2B portál építését teszi lehetővé” - magyarázza
Markus Klahn, a proALPHA Consulting AG ügyvezetője.
- Ugyancsak a vásáron jelentette be Leo Ernst vezérigazgató, hogy az egy évvel korábbi 32,4 millió eurós csoportszintű árbevétel 34 millióra nőtt. A csoport üzemi eredménye 3,5 millió euró lett, ami egy kimagaslóan jó, 10,2%-os profitrátát jelent.
A tanácsadási üzletág előretörését jelzi, hogy a növekvő eredmények mögött stagnáló licencbevételek állnak, melyek a teljes bevételnek kevesebb mint harmadát, mindössze 29,1%-át teszik ki.
Leo Ernst nyilatkozatában kiemelte, hogy a proALPHA immár 11 éve folyamatosan nyereséges.
- A felvásárlásoktól általában tartózkodó proALPHA meghatározó részesedést vásárolt az ugyancsak ERP rendszerek fejlesztésében és értékesítésében érdekelt Axilon GmbH-ban, melyben a proALPHA már az operatív vezetést is átvette. A felvásárlás - amely által a proALPHA 80 potenciális ügyféllel és 20 jól képzett szakemberrel lett gazdagabb - a cég vezetősége szerint logikus folytatása volt a két vállalat között tavaly megkezdődött partneri együttműködésnek. Tény, hogy az Axilon gépipari szektorból kikerülő ügyfelei nagyon jól illeszkednek a proALPHA célcsoportjába.