Frans Bruinsma, a Compaq Computer PC-termékcsoportjának honosítási és minősítési igazgatója a minőségbiztosítás és vásárlói megelégedettség fontosságát hangsúlyozta a globális üzlet logisztikájával foglalkozó előadásában. A fejlesztők, honosítással foglalkozó szakemberek és a felhasználók közötti elektronikus kapcsolattartás is nagy szerepet játszik a technológiák terjesztésében - állapította meg az előadó. A vásárlói elégedettség elérése kiemelten fontos minden jelentős cég üzletpolitikájában, így a Compaq is nagy figyelmet szentel termékei honosításának.
Mivel a termékek száma robbanásszerűen növekszik, ugyanakkor élettartamuk drasztikusan csökken, egyre rövidebb idő áll rendelkezésre a honosításhoz, így fokozódik az elektronikus úton kapcsolatot tartó, úgynevezett "virtuális teamek" szerepe és aktivitása. A honosítással foglalkozó partnerek és csoportok egyre inkább az internetet használják a feladatok egyeztetésére és a dokumentációk cseréjére, ami felgyorsítja a kapcsolatot - fejtette ki a Compaq szakértője.
Dave Pullin, az IBM Co. Java-komponensek üzletágának igazgatója a világméretű üzleti kihívások értelmezésével foglalkozott előadásában. Kiemelte, hogy napjainkra már nemcsak az informatikai piac vált világméretűvé, a szükségletek kielégítése globálissá tette a gyártók közötti versenyt. A lokalizációban, honosításban érdekelt cégek számára az egyik legnagyobb feladat, hogy létrehozzanak egy egységes, magas szintű kommunikációs rendszert, amelynek megvalósítására kitűnő lehetőséget kínál az internet. Az IBM szakértője szerint a világháló segítségével megvalósult elektronikus kapcsolattartás csak nyitánya annak a fejlődésnek, amely a következő esztendőkben várható. Mindez Magyarországnak is egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy megtalálja helyét a kiépülőben lévő elektronikus világpiacon.
Kevin Graham, az ITP Limited operatív igazgatója a jövő század üzleti életének motorjaként említette a honosítást és a fordításokat. Az 50 milliárdos piac évente 15-20 százalékkal növekszik, de a jövő évezredben ennél is nagyobb fejlődés várható, mivel a globalizáció térhódításával növekszik a többnyelvű szolgáltatások iránti igény - a növekedéshez azonban infrastrukturális és műszaki befektetésekre van szükség. Az ITP 1997-ben megnyitott budapesti irodája a térség honosítástechnikai centrumának számít, a közeljövőben világszintű szoftvertesztközpontot hoznak létre, ahol a programcsomagok funkcionális és nyelvi tesztelése folyik majd. Az igazgató hangsúlyozta, hogy Budapestet az elmúlt több mint két esztendőben felmutatott kiemelkedő eredmények alapján választották ki. Az új központ továbblépési lehetőségeket teremt a jelenlegi csapat számára, és új munkahelyeket is teremt.
A LISA egyetlen magyar tagja az Ablaksoft Kft., amely a budapesti rendezvény egyik támogatójaként segítette a fórum megrendezését. Dr. Márkus Gábor, a cég ügyvezető igazgatója előadásában többek között a magyarországi honosítás üzleti környezetének folyamatait, illetve azok változásait tekintette át, és szólt a jelenlegi, valamint az ezredforduló után várható fejlődési irányzatokról is.
A LISA céljai:
Az 1990-ben Svájcban megalapított nonprofit szervezet, a LISA (Localisation Industry Standards Association) a honosítási és a globalizálási iparág vezető szervezete. A LISA jelenlegi tagsága az iparág vezető szoftver- és hardvergyártóinak, a honosítással foglalkozó cégeknek, továbbá - egyre növekvő mértékben - a rokon IT-szektorokban tevékenykedő vállalatoknak összesen 150 képviselőjét tömöríti. A genfi székhelyű szervezet célkitűzései között a honosítással és globalizációval foglalkozó cégek tevékenységének összehangolása, módszertanának kidolgozása, tapasztalatainak cseréje szerepel.