Swisscom: Sun-termékek a Siebel alapú ügyfélkapcsolati rendszerhez
forrás Prim Online, 2006. november 5. 12:25
A Swisscom Mobile svájci telekommunikációs szolgáltató a Sun Fire T2000 szervereken futó Solaris 10 operációs rendszert és Sun Java Identity Management megoldást választotta, hogy biztonságos kapcsolatot építsen ki 1145 értékesítési pontjának alkalmazásai, illetve az Oracle által szállított Siebel ügyfélszolgálati rendszer között. Ezáltal az ügyfelek gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálásban részesülhetnek az értékesítési helyszíneken.
Christian Kattenbusch, a Swisscom Mobile ügyfélszolgálati és jogosultságkezelő rendszereiért felelős projektvezetője szerint 2002-ben, amikor a Swisscom elindította a mára a világ legnagyobb Siebel-rendszerének számító CRM-megoldás bevezetését, a Sun is hozzájárult a projekthez a Siebel 7-t kiszolgáló nagy SMP-szerverek szállításával.
A Sun Fire T2000 szerverek az UltraSPARC T1 processzoroknak, a CoolThreads technológiának, illetve az 1,2 GHz-es nyolcmagos, egyenként négyszálas processzoroknak köszönhetik átütő teljesítményüket, az energiatakarékosságot, valamint a helytakarékos számítási sűrűséget. A világ adatközpontjaiban jelenlévő legtöbb szerverhez képest a Sun kiszolgálói akár ötször akkora teljesítményt nyújtanak harmadannyi energiafelhasználás és hűtési költség mellett. A Sun Fire T2000 szerverekben alkalmazott UltraSPARC T1 egyben a világ első környezetbarát processzora. Egy átlagos izzóéval nagyjából megegyező, mintegy 70 wattos fogyasztásával lekörözi a hasonló kategóriájú Intel Xeon vagy IBM Power processzorokat.
A Sun Java Identity Management megoldás a Swisscom számára biztonságos elérést tesz lehetővé az ügyfélkapcsolati rendszerhez, illetve az értékesítési alkalmazásokhoz. Így valósul meg a Swisscom elsődleges célja, az optimalizált, egységes ügyfélkiszolgálás. A Sun Java Identity Management átfogó megoldást kínál a felhasználóhitelesítésre. Az egyszeri bejelentkezésnek köszönhetően az értékesítési pontok azonnal elérhetik a cég ügyfélkapcsolati és értékesítési alkalmazásait.
A rendszer bevezetése óta csökkentek a forgalmazók értékesítési költségei, és egy-egy új szolgáltatás megjelenésekor kevesebb gonddal jár a személyzet betanítása. Az ügyfelek kiszolgálásának színvonala is javult. Az elégedettség mértéke egyszerűen, rögtön a Swisscom Mobile értékesítési helyén mérhető. A Sun Java Identity Management további előnye, hogy a későbbi fejlesztések, például az új szolgáltatások és az értékesítési rendszer frissítései azonnal, késedelem nélkül elérhetők lesznek az üzletekben.