Sajtóhirdetés-szolgálatot indít a Google
MTI Sajtóadatbank, 2006. november 10. 11:07
Az internetes hirdetések terén világelső Google a jövőben sajtóhirdetési szolgáltatást is bevezet, a kísérleti programot november vége előtt indítja a tervek szerint - jelentette be az amerikai lapok szövetsége (Newspaper Association of America, NAA).
A Google kezdetben félszáz nagy amerikai napilap számára szervezne hirdetéseket, köztük lesz a The New York Times, a Boston Globe, a The Washington Times és a Tribune-csoport - ezeknek a lapoknak a tévék, és éppen az internet versenye miatt az utóbbi időben csökkentek a hirdetésekből eredő bevételei.
Az amerikai nyomtatott sajtó éves hirdetési bevételeit a csökkenés ellenére is 48 milliárd dollárra (9742 milliárd forint) becsülik - magyarázta el a The New York Times-ban Tom Phillips, a Google illetékes vezetője, indokolva az internetes cég új vállalkozását.
Az internetes keresőprogram a hónap végén indítja meg, egyelőre háromhavi időtartamra, az új üzletágat, ebben az időszakban nem kér százalékot a közvetítésével a lapokba kerülő hirdetések összege után, ezt követően azonban ugyanúgy meg kell fizetni nála a jutalékot, mint az internetes hirdetések után.
A világhálóra már ma is 400 ezer hirdető adja fel közleményeit a Google révén.
Az internetes óriás már két éve tárgyal az írott sajtó képviselőivel is az új szolgáltatásról. Ez úgy működik majd, hogy a hirdetők megtekinthetik a Google napilap-partnereit (egyelőre csak rájuk terjed ki a rendszer) és jelezhetik, milyen formátumban mennyi ideig kívánnak hirdetni, a lapok pedig ajánlatot tehetnek a hirdetések felvételére.
Az NAA egyik illetékese elmondta, hogy bár az írott sajtó például a hírek terén versenyben áll a Google-lal, igénybe veheti új szolgáltatását olyan ügyfelek megszerzésére, akikkel különben nincs kapcsolata. Hozzáfűzte azonban, hogy egyelőre csak kísérleti programról van szó, az eredménytől függnek a továbbiak.