Újabb cég alkalmazza sikerrel a rEVOLUTION ruhaipari megoldását
forrás Prim Online, 2006. november 12. 13:03
A Brand Made Kft. a rEVOLUTION speciális ruhaipari megoldását vezette be sikerrel. Az iparág egyedi igényei – például méret és szín szerinti árukezelés – alapján kifejlesztett rendszer működésének köszönhetően az ügyvitel átalakult, egységesebb, szabályozottabb lett. Emellett megnőtt a logisztikai részterületek támogatottsága, valamint sikerült a munkafolyamatokat optimalizálni – például az áru-összekészítés és szállítólevél-előkészítés terén a gyűjtő vonalkód olvasónak köszönhetőn.
A Brand Made Kft. a camel active, a Geox és a Nike Swim termékek magyarországi forgalmazója. A tíz évvel ezelőtt alapított és közel 50 főt foglalkoztató cég tevékenységének súlypontjában a kiskereskedelem áll, jelenleg hat márkaüzletet - köztük egy factory outletet - működtet, és emellett kiszolgál egy viszonteladójuk által üzemeltetett márkaboltot is. A cég nettó árbevétele 2005-ben meghaladta az 1 milliárd forintot, 2006-ra pedig további 15 %-os növekedést prognosztizál.
A vállalat vezetése egyre több információt igényelt a versenyképesség megtartásához szükséges döntésekhez, amelyeket a fejlődéssel párhuzamosan támogattak informatikai megoldásokkal. A Brand Made a profiljának – a ruházati kis- és nagykereskedelmi tevékenységnek – megfelelő vállalatirányítási megoldást keresett. A cég korábban nem alkalmazott egységes ERP rendszert, csupán több kisebb rendszert használt párhuzamosan, amelyek között nem, vagy csak részleges átjárás volt. A forgalom és az üzemméret növekedése megkívánta az ezzel arányos informatikai támogatottságot.
A cég vezetői az interneten böngészve találtak rá a rEVOLUTION Software honlapjára, és az ott bemutatott speciális ruhaipari megoldásra, amelyet korábban a Marosport Kft-vel – a jól ismert Columbia, Fundango, Quiksilver, Atomic és Roces sportruházati és sportfelszerelések forgalmazójával – közösen fejlesztett ki a rEVOLUTION. A Brand Made részéről fontos elvárás volt, hogy a ruházati termékekre jellemző árunyilvántartás könnyen kezelhetően, intelligens módon valósuljon meg. A vállalat emellett a működéséből adódóan több speciális igényt támasztott a szoftverrel szemben. A leltározással és áruszétosztással, valamint a rendeléskezeléssel kapcsolatos igények miatt az e funkciókat kiszolgáló modulokat a rEVOLUTION hozzáigazította a Brand Made Kft. logisztikai és rendeléskezelési folyamataihoz.
Az egyedi kimutatási igények kielégítésére a vezetői információs rendszer átdolgozására volt szükség, emellett meg kellett oldani a korábban részrendszerekben feldolgozott adatok egy adatbázisban történő összevonását is.
A rEVOLUTION mindezek mellett részt vállalt az eddigi különböző szigetrendszerek adatainak feldolgozásában, s az egységes rendszerhez való optimális alkalmazás kidolgozásában is. Ez főként a kiskereskedelmi egységek nyitókészletének kialakításában játszott szerepet, ahol az árukészlet egy jó részét a rendszer saját vonalkódjával kellett ellátni, mivel a szállítói vonalkód egyes árucsoportoknál nem nyújtott egyértelmű azonosíthatóságot. Mindez jelentős segítséget nyújtott a factory outlet üzlet nyitó állományának kialakításában is, mivel ott több korábbi szezon adatait is rögzíteni kellett ahhoz, hogy pontos nyitókészletet lehessen felvenni.
„A ruházati piac az elmúlt 5-7 évben jelentős mértékben szelektálta a piaci szereplőket. Akik állják a versenyt, azok többnyire fontosnak tartják az informatika szerepét, mivel hatékony működés ma már nem létezik „testre szabott” informatikai megoldások nélkül” – mondta Borzák Zoltán, a Brand Made Kft. ügyvezetője.
A vállalat több lépcsőben, 2005. októbere és 2006. júniusa között vezette be az új szoftvert. A rEVOLUTION megoldása a ruházati kis- és nagykereskedelmi folyamatok támogatását, a központ-raktár-boltok közötti információáramlás és készletmozgások kezelését valósítja meg. Ennek része egy logisztikai elosztó modul, amely a beérkező készleteket a meglévő kiskereskedelmi igények alapján optimálisan szétosztja a boltok között. A rendszer emellett lehetővé teszi az egyes ruházati termékek nyomon követését, akár szín és méret szerint is. További különlegesség, hogy a nagykereskedelmi rendszer online kapcsolatban áll a kiskereskedelmi egységekkel. A célmegoldások funkciói integráltan működnek a cég vállalatirányítási rendszereivel.
A rendszer amellett, hogy ellátja a magyar számviteli jogszabályoknak megfelelő komplex könyvelést, teljes egészében lefedi azt a tevékenységet, ami az árucikk nagykereskedelmi berendelésétől a kiskereskedelmi fogyasztói értékesítéséig történik. Pénzügyi, logisztikai és ügyviteli szempontból optimalizálja a nagykereskedelmi árurendelést, a kiskereskedelmi egységek közötti szétosztást, a kiskereskedelmi értékesítést és a különböző törzsvásárlói programok kialakítását. Ennek köszönhetően a rendszer komplex megoldást nyújt azoknak a nagykereskedőknek, akik mind önmaguk, mind a partneri és franchise üzlethálózat működtetését hatékonyabbá szeretnék tenni.
Az értékesítési eredményekről, a készletek, rendelések, eladások állapotáról azonnal számszerű visszajelzés kapható a beépített riportolási lehetőségeknek és Vezető Információs Rendszernek köszönhetően. Így bármikor lekérdezhető valamely kereskedelmi egység - vagy árucikk - forgalma, készlete, árréstartalma, tetszőleges bontásban. Az így kinyerhető információ olyan elemzés alapját képezheti, amely rámutat a profitnövelés lehetséges pontjaira.