Oracle-platformot használt az Affinia (www.affinia.com), hogy létrehozza a több mint 1000, különböző termékeket forgalmazó, aprócska dot-com vállalkozás, elektronikus üzlet számára kialakított első "üzletközpontot" az interneten, egységes arculatú vásárlói környezetet biztosítva számukra. Szintén értékesítéssel foglalkozik a CDNOW (www.cdnow.com) is, amely ugyancsak Oracle-technológiákat alkalmaz folyamatosan felfelé ívelő üzletvitelében.
Multimédiás körökben jól csengő név a Diamond Multimedia (www.diamondmm.com). A cég az Oracle iStore megoldását vállalatirányítási rendszerébe integrálva elérte, hogy a termék megvásárlásától egészen a logisztikai, illetve postázási részlegig minden elektronikus úton történjen. S ha már multimédia, akkor beszéljünk a játékok virtuális "hazájáról", az eToysról (www.etoys.com), pontosabban hallgassuk meg John Hnanicek informatikai vezető véleményét: "Az eToys olyan adatbázis-kezelőt keresett, amely megbízható, alkalmazkodik az új igényekhez, ugyanakkor tetszőleges formában bővíthető. Számos gyártót és forgalmazót végigjártunk, aztán kapcsolatba kerültünk az Oracle-lel, amely olyan technológiát tudott rendelkezésünkre bocsátani, ami maximálisan megfelelt minden igényünknek."
Nálunk Netpincérnek, a tengerentúlon HomeGrocer.comnak hívják azt a vállalkozást, amely minőségi - főképp élelmiszeripari - termékeket árusít a hálózaton keresztül. Az áruház "ajtajától" a megrendelő házáig minden hálózati megoldásokkal támogatott, s a kedves olvasó már azt is kitalálta, hogy Oracle-technológiákkal.
Evezzünk más vizekre. Például az interaktív televíziózás területére, amely ugyan már ma is létezik, de egyelőre gyerekcipőben jár. Vagy mégsem? Az Open Interactive (www.open-here.co.uk) és az Oracle együttműködésének köszönhetően már működik ilyen szolgáltatás, s mint azt Alec Livingstone informatikai vezető elmondta, a rendszert úgy alakították ki, hogy már most készen áll azokra az igényekre, amelyek az elkövetkezendő hónapokban, években várhatók.
Persze az elektronikus üzletvitel olyan cégóriások fantáziáját is megmozgatta, mint amilyen a Ford, amely mindig is élenjárt az innovációban (elég, ha csak a futószalag elvű gyártásra gondolunk). A hálózati gazdaság útjára lépő detroiti cég november első hetében az Oracle-lel közösen jelentette be, hogy a mintegy 300 milliárd dollár forgalmú viszonteladói, illetve direkt értékesítési láncát a kor követelményeinek megfelelően webesíti. Az AutoXchange nevű szolgáltatással az Oracle és a Ford célja, hogy létrejöjjön a világ első és legnagyobb online értékesítési hálózata, amely egyben a világ legnagyobb business to business megoldás létrejöttét is jelenti. Az új online autópiac megszületésétől a Ford költségeinek drámai csökkenését, míg működési hatékonyságának látványos növekedését várja. Mindezzel együtt jár az is, hogy a Ford egyfajta virtuális e-business vállalattá alakul, legalábbis ami fő üzleti tevékenységét jelenti.
A tervek szerint a közös vállalkozás a jövő év első negyedévében startol. Az Oracle alapú rendszer bevezetésével valószínűleg nemcsak a Ford számolhat jelentős költségcsökkenéssel, hanem természetesen maguk a dealerek is (elemzők egyöntetű véleménye szerint erre minden esély megvan). Ők ugyanis szintén bekapcsolódhatnak a globális hálózatba, s ezáltal például raktárköltségeik jelentős csökkentésére számíthatnak.