Megoldás a bizalmas információk védelmére

forrás Prim Online, 2006. november 16. 12:27
Napjainkban egyre gyakrabban hallunk az üzleti folyamatokban keletkezett információk rendszeres kiszivárgásáról. A bizalmas üzleti információk megszerzéséért, illetve azok megőrzéséért folyó versengés egyre nagyobb hangsúllyal jelenik meg a gazdasági életben.
Úgy tűnik, hogy a társadalom egyébként üdvözlendő informatizálódása azok malmára hajtja a vizet, akik észrevétlenül és a felelősségre vonás elkerülésének biztos tudatában hajlamosak visszaélni a munkakörükhöz kapcsolódó belső jogosítványokkal és lehetőségekkel. A védekezést nehezíti, hogy a mai, felhasználóbarát operációs rendszerek egyre nagyobb szabadságot engednek az új technológiát képviselő adathordozók és kommunikációs eszközök használatában. Ez a sok szempontból nagyon hasznos lehetőség azonban, egy néhány száz munkaállomást üzemeltető hivatal/cég esetében már nagy kockázatot is jelent. A plug-and-play támogatást kihasználva ugyanis kontrollálatlan módon csatlakoztathatóak a hivatali/vállalati számítógépekhez digitális fényképezőgépek, palm- és Ipaq kéziszámítógépek, illetve pen drive-ok , amelyek "célirányos felhasználással" kitűnő eszközök lehetnek a többnyire csak jelszavas védelem észrevétlen kijátszására.
 
A luxembourgi székelyű Secure Wave cég által fejlesztett Sanctuary elnevezésű szoftverrendszer egyedülálló lehetőségeket biztosít a fent jelzett problémák megoldására, azaz a hivatali adatáramlás központi menedzselésére illetve a nem kívánt eszközhasználat korlátozására. Alkalmazása segítségével az informatikai rendszer valamennyi felhasználója és adatkapuja tekintetében egyedi biztonsági rendszabályok érvényesíthetők, és egy speciális megoldás segítségével szükség esetén az egyes adatkapukon keresztül megvalósult adatforgalom tartalmilag is vizsgálható. A Sanctuary kizárólagos magyarországi forgalmazója és bevezető partnere az Atigris Informatika.