A szeptemberben zárult pénzügyi évben 10,6 milliárd forintos rekord árbevételt ért el a KPMG Magyarországon. A szakmai szolgáltató társaságok globális hálózataként működő KPMG helyi tagvállalata jelentős bővülést ért el minden szolgáltatási ágban – két számjegyű növekedést könyvelhetett el mind a könyvvizsgálat, az adótanácsadás és az üzleti tanácsadás területén.
„A növekedés főként a gyorsan fejlődő szolgáltató központokkal (shared service centers) kapcsolatos könyvvizsgálati és tanácsadói megbízásoknak, az amerikai Sarbanes-Oxley szabályozással összefüggő folytatólagos munkáknak, valamint az egyre bővülő megbízásoknak köszönhető főként az ingatlan, az energia és a turizmus iparágakban” – mondta Robert Stöllinger, a magyarországi KPMG ügyvezető partnere.
Kiemelte, hogy a társaság tíz legjelentősebb ügyfele közül hat ma már saját, azaz nem hálózati ügyfél.
A legnagyobb növekedést (41 százalék) az adótanácsadó részleg érte el, és erős, két számjegyű növekedést könyvelhetett el a többi üzletág is, a könyvvizsgálattól kezdve az informatikai és üzleti tanácsadáson át a pénzügyi tanácsadásig.
Robert Stöllinger példaként kiemelte a KPMG turizmus, szabadidő és utazás szakcsoportját, amely mára nemzetközi hírnévre tett szert az éves Golf Business Forum megrendezésével, valamint a KPMG egyik legnagyobb kutatásával, a golfpályák működését összehasonlító
Golf Benchmark Survey felméréssel .
Az eredmények alapján a KPMG vezetője úgy véli, sikerül teljesíteni azt a célt, amely szerint a cég 2008-ra megduplázná 2003-as bevételét. A társaság létszáma is ennek megfelelően bővül – a KPMG munkatársainak száma ma már 450 fő.
Stöllinger az eredmények között említette, hogy igen sikeres a KPMG-BME Akadémia, a KPMG és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) öt éve működő közös üzleti iskolája is. Az eddigi képzéseken összesen több mint ötezer-ötszázan vettek részt, míg az árbevétel az elmúlt tanévben 52 százalékkal emelkedett és több mint 200 millió forint volt.
A KPMG egyik legfontosabb célkitűzésének nevezte, hogy a cég fenntartsa, illetve erősítse pozícióját, mint a piac egyik legkedveltebb munkáltatója. „Programunknak máris látható az eredménye: az AIESEC diákszervezet 2006-os felmérése szerint – amelyben rendszeresen kérdezik a végzős diákokat az általuk legismertebb és legkedveltebb cégekről – a hallgatók a KPMG-t tartják az ország legkedveltebb és legismertebb könyvvizsgáló és üzleti tanácsadó vállalatának.
A KPMG 17 országot tömörítő közép- és kelet-európai regionális szervezete (KPMG in CEE) bevételei 16%-kal, 232 millió euróra nőttek az elmúlt évben.