Etarget-sikerek a hazai keresőportálokon
Kovács Attila, 2006. november 22. 17:46
A nemzetközi és hazai internetes keresőpiaci trendekről, a keresőkhöz rendelhető valószínűsített pénzköltésekről, az online hirdetőpiac alakulásáról, a keresőmarketingről (pay-per-click) tartott ma sajtótájékoztatót az Etarget Kft.
Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője egyúttal bemutatta cégét. Az Etarget cégcsoport szponzorált linkek szolgáltatója a magyar, szlovák és a cseh piacon. A hazai kft. lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a magyar kereső portálokon, az első pozíciók között jelenítsenek meg weboldalukra mutató linkeket. A cég ügyfelei kiválaszthatják azokat a kulcsszavakat, amelyekre keresve linkjeik megjelennek, legyen az szöveges kereső, katalógus vagy speciális témájú cikk. Ezáltal biztosítják, hogy az adott link olyan célcsoport számára jelenjen meg, aki érdeklődik a célportál iránt.
Az Etarget Kft. jelenleg több mint 160 partnerportállal rendelkezoik, ez év októberében 350 millió megjelenített online hirdetése volt (májusban még csak 15,6 millió), több mint 30 ezer eladott kulcsszó van a magyar rendszerben. A cég egy év alatt négyszeres forgalomnövekedést produkált a kulcsszavas hirdetések piacán.
A tájékoztatón részt vett Fazakas László (Arcanon Consulting) többek között elmondta, hogy 2007-2008 az erős felfutás évei lesznek a hazai online keresőpiacon: míg 2005-ben összességében 200, 2006-ban várhatóan 420, addig 2007-ben 700, 2008-ban pedig akár 1400 millió forintot is költhetnek erre a célra. A kereső kulcsszavas online hirdetés mintegy ötször olcsóbb a banneres hirdetésnél, ezért elsősorban a kis- és középvállalati (kkv) szektor választja ezt a formát.