A Samsung az első a tv-piacon
Milkovits Gábor, 2006. november 29. 07:17
A DisplaySearch piackutató adatai szerint az idei harmadik negyedévben a Samsung adta el a legtöbb, ötmilliót meghaladó mennyiségű televíziót világszerte.
A dél-koreai elektronikai cég ezek szerint naponta mintegy 50 ezer tv készüléket értékesít, az összesített 5 millió pedig a negyedév során eladott összes televízió 11,2%-át jelenti. Mivel a Samsung portfóliójában fontos helyet foglalnak el a drágább modellek, bevételei alapján a gyártó 15,2%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Mindeközben a Samsung fő riválisa, az LG mindkét mutató terén visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. Szakértők szerint a cég fő erőssége abban rejlik, hogy pénzügyi stabilitása révén képes jelen lenni az összes kategóriában, a hagyományos katódsugaras képcsöves készülékektől a plazmatévéken át az LCD modellekig, míg versenytársai többnyire kénytelenek választani, kockáztatva azt, hogy átmenetileg vagy hosszabb távon esetleg rossz lóra tesznek. A Samsung előnye ugyanakkor csak alig pár százalékpontos; az őt követő négy gyártó mindegyike 10% körüli részesedéssel rendelkezik.
A globális televízió-piac 7%-kal növekedett az előző negyedévhez viszonyítva, elsősorban az erős amerikai és kínai keresletnek köszönhetően. Európában és Japánban ugyanakkor 17%-kal kevesebb tévét vásároltak a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Az öreg kontinensen ráadásul komoly eladatlan készletek maradtak a vártnál kevesebb tévé vásárlását ösztönző nyári foci vb után. A televíziók átlagára az LCD és a plazma modellek előretörésének köszönhetően 25%-kal magasabb, mit egy évvel ezelőtt, ugyanakkor az előző negyedévhez képest már 3%-kal alacsonyabb, 548,25 dollár.