Új üzleti tanácsadói stratégia az IBM Magyarországnál
forrás Prim Online, 2006. november 29. 16:48
Az IBM Magyarország Global Business Services tanácsadói üzletága új stratégiával és új megoldásokkal jelent meg a hazai piacon, hogy versenyelőnyt biztosítson itthoni megrendelői számára.
Az IBM Global Business Services-nél (GBS) világszerte több mint 60.000, Magyarországon közel 70 tanácsadó tevékenykedik. Tapasztalataik és tudásuk alapján számos hazai tanácsadó külföldi munkákon, míg külföldi tanácsadók magyarországi projektekben vesznek részt. Az IBM ezzel a globálisan integrált szervezeti felépítéssel biztosítja az elérhető legmagasabb szintű szakértelmet.
A korszerű tanácsadói tevékenység túlmegy a technológiai tanácsadáson, megvalósításon, valamint a folyamatok és a stratégia kialakításán is. A ma tanácsadója partnerként együtt él, együtt „lélegzik” az ügyféllel, és igény szerint részt vesz az üzleti modell felépítésében, termékfejlesztésben, informatikai rendszerek üzemeltetésében, üzleti háttérszolgáltatások, vagy akár finanszírozási lehetőségek biztosításában is.
Gruhala Péter, az IBM Magyarország GBS tanácsadói üzletágának igazgatója elmondta: Olyan világban élünk, ahol a hagyományos üzleti működés nem feltétlenül képes hosszú távon versenyelőnyt biztosítani. Egy-egy új termék hamar követőkre akadhat, és gyors, olcsó, kiváló logisztikával rendelkező gyártók révén válik mindennapivá. Ez történt a mobiltelefonokkal, laptopokkal, LCD monitorokkal, zenelejátszókkal, plazma-televíziókkal, s a sort lehetne még folytatni. A piacra vezetett úttörő szolgáltatásokat, illetve az üzleti modellek átalakítását sokszor még a termékeknél is gyorsabban ültethetik át a gyakorlatba a versenytársak. Ezért az olyan cégek tarthatják meg legnagyobb eséllyel versenyelőnyüket, akik képesek az állandó innovációra: olyan környezetet teremtenek maguk körül, amelyben teljesen természetes a folyamatos megújulás. Azért, hogy ebben partnerek lehessünk, úgy döntöttünk, hogy ügyfeleinkkel folytatott együttműködésünk, beszélgetéseink, közös tapasztalataink alapján meghatározzuk azokat a területeket, amelyek a hazai üzleti életben a legégetőbb kérdéseket vetik fel a vállalatok menedzsmentjei számára, és az IBM nemzetközi tudásbázisát is felhasználva dolgozunk ki megoldáscsomagokat. A megoldások standardizáltak, egyesítik a legjobb gyakorlatokat, ezért gyorsan és költséghatékonyan bevezethetőek, ugyanakkor nem nélkülözik az adott ügyfél igényére szabott, szakértő finomhangolást.
Az IBM Magyarország GBS tanácsadói üzletága fókuszát az üzleti modell és stratégia, a működés és a termékek – szolgáltatások – piacok területeire helyezi, mert ezeket a fő tényezőket azonosította, mint olyanokat, amelyek fejlődése kiemelkedő szerepet játszik egy-egy vállat teljesítményében, bevételének, profitjának, piaci részesedésének alakulásában, és a legnagyobb kihívást jelentik a vezetés számára.
Üzleti modell és stratégia terület
Versenyelőny – Component Business Modelling: Válasz arra kérdésre, hogyan lehet összehangolni a stratégiai szempontból meghatározó, a versenytársaktól megkülönböztető elemeket.
Ügyfélkapcsolat menedzsment: Az ügyfelek és a piac pontos ismerete, a tendenciák és várható igények pontos és előzetes ismerete kulcsfontosságú a versenyben.
Tisztánlátás - Financial Management Solutions: Összehasonlítható adatok biztosítása a cég teljesítményéről és hatékonyságáról. Stratégia kialakítása a költségmenedzsment számára.
Technológiai stratégia – IT stratégia: Az információtechnológia alkalmazása összhangban a stratégiai üzleti célokkal a növekedés érdekében. Ez a megközelítés az IT-t nem egyszerűen egy belső szolgáltatásnak tekinti, hanem innovatív, értékteremtő eszköznek. Az informatikai igazgató szervezetben betöltött szerepe sem egyszerűen egy kiszolgáló-egység vezetésére korlátozódik, hanem hozzájárul e növekedéshez.
Működés terület
Üzleti folyamatok újratervezése: A folyamatok pontos összeillesztése a mindenkori üzleti startégiával.
Megmérettetés- Benchmarking: Objektív kép a cég teljesítményéről, erős és gyenge oldalairól.
IT menedzsment: Az IT működési költségeinek optimalizálása
Elektronikus dokumentumkezelés. Strukturálatlan, követhetetlen, kereshetetlen, nagy helyigényű, manuális, papíralapú dokumentumkezelés helyett elektronikus dokumentum-menedzsment.
Mérhető marketing: Számos piaci elemző szerint 10 dollár marketingköltésből csak kettő ér célba. A marketinganalitika segít az arány javításában, és az optimális piaci részesedés elérésben.
Idősödő munkaerő csomag: Hogyan tervezzük meg a nyugdíjazást, és hogyan biztosítsuk a tudás ajtón belül maradását a demográfiai átrendeződések idejében?
Továbbképzés – e learning: Elektronikus alapú képzések és oktatási stratégia kidolgozása.
HR audit: HR működési terület vizsgálata az üzleti folyamatok hatékonyabb támogatása érdekében.
Változásmenedzsment: A változások megfelelő kezelése a siker kulcsfontosságú tényezője.
Termék – szolgáltatás – piac terület
Core banking systems: Képessé teszi a pénzintézetet arra, hogy költségeit csökkentve gyorsan és rugalmasan reagáljon a változó piaci igényekre, miközben magasabb szintű szolgáltatást biztosít ügyfelei számára.
Portálfejlesztés: A portálok igazi célja, az információ-megosztáson túl, az értéklánc szereplőinek bekapcsolása az üzleti folyamatokba.