Megőrzi kínai piaci részesedését a Nokia
MTI Sajtóadatbank, 2006. december 4. 08:30
A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a Nokia bízik abban, hogy 2007-ben képes lesz megőrizni piaci részesedését Kínában, még ha a világ legnagyobb mobilpiacának gyors bővülése tovább is folytatódik.
A Nokia bejelentette, hogy világpiaci részesedése 36 százalékra emelkedett; eladásai a harmadik negyedévben 33 százalékkal nőttek - miközben az árak és a haszonkulcs mérséklődött. A nagy versenytársak, a Motorola és a Sony Ericsson is gyorsan nőtt: eladásaik 39, illetve 43 százalékkal ugrottak meg ebben az időszakban. Minderről Colin Giles, a Nokia China kinevezett elnökre beszélt, aki jövő év elején váltja majd fel a Nokia Siemens Networkshöz távozó David Ho-t.
Kínában jelenleg 400 millió mobil-előfizető van; a piac fontos hadszíntere a nagyvállalatok csatájának. A Nokia jelenlegi részesedése a kínai piacból 36 százalék körül alakul.
A Nokia 2006 első kilenc hónapjában Kínában, Hongkongban és Tajvanon 3,95 milliárd eurós bevételt ért el, 45 százalékkal többet, mint a tavalyi év megfelelő időszakában; a növekedés üteme csaknem kétszerese a globális 26 százaléknak.
A Nokia arra számít, hogy kínai növekedése lassulni fog: 15 százalék feletti többletet várnak. A Nokiának Kínában hat kutató-fejlesztő egysége, négy gyártó telephelye van; kínai alkalmazottainak száma 7277, egyharmadával több, mint egy esztendeje.