Jól szerepelt a Zune az első héten
Milkovits Gábor, 2006. december 4. 09:12
Az NPD piackutató adatai szerint a Microsoft Zune hordozható zenelejátszója az összes eladott készülék 9%-át tette ki az első héten az Egyesült Államokban, amivel a második helyet szerezte meg az iPod mögött.
A tengerentúlon november 14-én debütáló készülék ugyanakkor egyelőre nem veszélyezteti az Apple iPod hegemóniáját, amelynek különféle verziói 63%-ot értek el ugyanazon a héten. A szokásos második SanDisk ezúttal 8%-kal a harmadik helyre szorult vissza, nem szabad azonban elfelejteni, hogy a Zune esetében egy beharangozott újdonságról van szó. A lejátszó mögött ráadásul ott áll teljes súlyával a Microsoft, a készülék sorsát azonban a legnagyobb valószínűség szerint rövidtávon a hálaadás ünnepi és karácsonyi forgalom, hosszabb távon pedig a kapcsolódó zeneletöltő szolgáltatás minősége és díjszabása határozza majd meg. Fontos adat az NPD felmérésében, hogy az eladott iPod-ok nagyobb része ma már az olcsóbb flashmemóriás modellek közül kerül ki, így a Microsoftnak alighanem szintén elő kell majd rukkolnia ilyenekkel abban az esetben, ha állni akarja a sarat a fő riválissal szemben.
Az első modelljével divatőrületet teremtő, letisztult és harmonikus formavilágú iPoddal ellentétben a Zune aligha a külsejével fog hódítani, különösen, ami a barna színű változatot illeti. A Microsoft ráadásul néhány vásárlót – összesen százat – limitált rózsaszín modellekkel lepett meg, amelyek egy része igen hamar az eBayen landolt, egyes esetekben 700 dolláros kikiáltási áron. A készülék ugyanakkor versenytársánál nagyobb kijelzővel, illetve WiFi alkalmazással és ehhez kapcsolódó tartalomcserélő megoldással is rendelkezik.