Siemens a Belgacomnál és a BauMaxnál
Kovács Attila, 2006. december 5. 09:10
Hírek szerint a Siemens technológiájú IPTV viharos térhódítása figyelhető meg Belgiumban, illetve a Siemens kapta meg a jogot, hogy a BauMax barkácsáruházlánc integrált vállalatirányítási rendszerét működtesse.
Belgium legnagyobb telekommmunikációs szolgáltatója, a Belgacom a tervezettnél hamarabb lépte át a bűvös százezres határt, már ami az interaktív, digitális IPTV-kínálatának előfizetői számát illeti. Az eredetileg 2006 végére tervezett számot már szeptemberben meghaladták. A szolgáltatás alapját a Siemens Surpass Home Entertainment nevű, kulcsátadásos végponttól-végpontig (end-to-end) terjedő IPTV megoldása adja, amely ADSL-en keresztül jut el a belga háztartásokba.
A Belgacom üzleti eredményességét jellemző ARPU (Average Revenue Per User) mutató 2006 első kilenc hónapjának átlagában 11,6 eurón állt, de a harmadik negyedévben emelkedést mutatott, nyilván a kiegészítő szolgáltatások mint pl. a "Rewatching TV" azaz a TV-műsorok újrajátszhatóságának bevezetése, továbbá a tárgykörök szerint ajánlott különleges műsorok következtében. A Belgacom műsorszóró szolgáltatása kiterjed valamennyi tv-csatornára. Ajánlata pay-per-view lehetőséget és mintegy 300 filmből álló digitális videotékát is magában foglal (video-on-demand). Különösen népszerű a labdarúgó-bajnoki mérkőzések tv-közvetítésekre való előfizetési lehetősége, amelyre a Belgacomnak exkluzív joga van. Különféle felmérések szerint a nézők kép- és hangminőséggel való elégedettsége igen magas fokú, és dicsérik a szolgáltató ajánlatának gyors bővülését.
A jövőben a Siemens Business Services (SBS), a Siemens IT-szolgáltató ágazata kezeli majd a BauMax barkácsáruház-lánc SAP rendszerét. A rendszert több mint 7000 alkalmazott használja Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában és Magyarországon is. A szerződés időtartama 8 év. Korábban a piacvezető „csináld-magad”-specialista BauMax minden információtechnológiai megoldását házon belül kezelte, az SAP rendszer megjelenésével azonban a „csináld-magad” IT már a múlté. A jövőben az SBS lesz felelős minden SAP folyamatért, beleértve a szükséges IT infrastruktúra létrehozását is. Mindemellett az SBS kezeli majd a hardvert és végzi az adatbázis-kezelést, az SAP alapvető installációját, az operációsrendszer-karbantartást és felügyeli az alkalmazásokat. Korábban az SBS egy ügyfélkapcsolati (CRM) projekt kapcsán már bizonyított, így jutott hozzá az új megbízáshoz. Az outsourcing szerződésnek köszönhetően, az SAP rendszer szolgáltatásai úgymond „a konnektorból folynak” majd, anélkül, hogy az ehhez szükséges munkával a felhasználóknak maguknak kéne vesződniük.