Két év múlva piacvezető lehet a Sony Ericsson Magyarországon

MTI Sajtóadatbank, 2006. december 8. 09:20
A Sony Ericsson két év múlva piacvezető kíván lenni a magyar mobiltelefon-piacon: ehhez a mostani 25 százalékos részesedését 8-10 százalékponttal kell növelnie, s akkor megelőzi a most első Nokiát.
Wágner Tibor, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója és a kelet-közép-európai régióért felelős vezetője elmondta: a Sony Ericsson most a második a magyar piacon. Az idén Magyarországon 2,5 millió mobiltelefont adnak el, negyedét a Sony Ericsson. A régióban szinte minden országban 20 százalék feletti a részesedése a mobiltelefon gyártónak, míg a világpiacon 8 százalék.

Az ügyvezető közölte: várakozásaik szerint jövőre a magyar piacon 2,8 millió új telefont adnak el a gyártók.

Németh Viktor, a leányvállalat magyarországi eladásaiért felelős kereskedelmi vezetője elmondta: a vezető pozíció elérését megkönnyíti, hogy az öt évvel ezelőtt létrehozott Sony Ericssonnak vonzó a portfoliója, s az idén több mint 30 készüléke van a piacon.

Hozzátette: a társaság továbbra is arra törekszik, hogy a szórakoztatóelektronikai funkciókat könnyen kezelhetően építse be a telefonjaiba. A fejlesztések középpontjában jövőre is a zene és a kép áll: azaz egyre több olyan készülék lesz, amelynek segítségével a felhasználó kitűnő minőségű zenét hallgathat, illetve éles képet, filmet nézhet. A készülékek azonban továbbra is telefonok lesznek, s erre a funkcióra épül a többi.

Az elmúlt időben megnőtt a kártyafüggetlen készülékek iránt a kereslet, s az idén a Sony Ericsson a telefonok 20 százalékát már nem az operátorokon keresztül adja el. Három évvel ezelőtt ez az arány 10 százalék alatt volt.

Egy másik tendencia szerint a magyar felhasználók is egyre rövidebb idő alatt cserélik le a készülékeiket: a színes kijelzős mobilok megjelenése előtt szinte mindenki addig használta a telefonját, míg tönkre nem ment, azóta viszont megváltozott a helyzet, s már 1-1,5 év alatt újat vesznek az emberek, akik egyre kevésbé keresik a fényképezőgép nélküli eszközöket. A Sony Ericsson tapasztalata szerint az összes eladott készülék több mint 90 százaléka fényképezős.