Árfigyelő szolgáltatás a Depo.hu-ban

forrás Prim Online, 2006. december 14. 20:22
Már javában érzékeli a karácsonyi roham jeleit a 30 ezres termékkínálattal rendelkező Depo.hu online piactér, amely a napokban igazi költségkímélő megoldást vezetett be látogatói számára. Az árfigyelő szolgáltatás segítségével ki-ki egyénileg határozhatja meg, hogy milyen ár esetén lenne hajlandó megvásárolni a kiválasztott terméket. A Depo.hu egyre bővülő kínálatból egyébként – az LCD monitorok előretörését kivéve – továbbra is tavalyi karácsony slágertermékeit keresik és vásárolják a magyar internet-felhasználók.
A 160 hazai kereskedő kínálatát az interneten elérhetővé tévő Depo.hu online piactér üzemeltetői már érzékelik a karácsonyi hajrá jeleit, a látogatottsági statisztikák erőteljes megugrásából lehet következtetni arra, hogy az interneten is megkezdődött a vásárlási roham.  „Évről évre tapasztaljuk, hogy karácsonyt megelőzően a látogatói szám 30-40 %-al megugrik. 2005-höz viszonyítva is nőtt azonban az érdeklődők száma, egy átlagos napon 30 százalékkal többen keresik fel 24 órás „nyitva tartással” működő oldalunkat, mint tavaly ilyenkor. Ez az adat jól mutatja, hogy egyre többen hívják segítségül – ha nem is mindig a vásárlásra, de a döntés előkészítésre - az internetet karácsonykor”– mondja Szabari László, a Depo.hu online piacteret üzemeltető Hírek Média üzletág igazgatója.

Sikeres az új árfigyelő szolgáltatás

A válogatást és a konkrét termékek kedvezőbb áron történő beszerzését segíti az a december 1-je óta elérhető újszerű szolgáltatás is, melynek köszönhetően az érdeklődők e-mailben értesülhetnek egy-egy konkrét termék árcsökkenéséről. „A Depo.hu árfigyelő szolgáltatása révén tetszőleges termékhez adhatunk meg olyan, számunkra elfogadható árértéket, melynek elérése esetén a rendszer azonnal értesít minket e-mailben” – mondja Szabari László. Az alig két hete működő szolgáltatásra eddig közel fél ezren iratkoztak fel, s határoztak meg konkrét termékekhez számukra megfelelő árakat. Az igazi sikert azonban az jelenti, hogy e rövid időszak alatt eddig már közel 50 esetben küldött ki a Depo.hu olyan értesítőt, mely az egyedileg elvárt mértékű árcsökkenésről tájékoztatatta a vásárlókat.

Minőségi változások - 5 megapixeltől felfelé

A zsúfolt áruházakat elkerülni szándékozó vásárolók idén amúgy már több mint 30 000, jellemzően szórakoztató elektronikai, számítástechnikai, illetve telekommunikációs termék között válogathatnak a www.depo.hu címen. „A decemberi hajrá legfrissebb statisztikái szerint az idei év slágertermékei nagyjából ugyanazok, mint tavaly, a változások inkább a minőséget érintik” – mondja Szabari László. A legnépszerűbb elektronikai termékek közé idén is a digitális fényképezőgépek tartoznak, a lista élén ezen kívül az LCD monitorok előretörése szembeszökő. Ez utóbbi kapcsán nem csak a hagyományos katódsugárcsöves kereslet alapos megcsappanása tapasztalható, hanem az is, hogy az LCD monitorok közül a legtöbben most már nem a 15 vagy 17, hanem a 19 colos készülékeket keresik. Minőségi változás következett be a toplistás digitális fényképezőknél is. Ezen a téren a leginkább jellemző, a Depo.hu látogatói által leginkább keresett árkategória ugyan a tavalyi évhez hasonlóan most is 50-60 ezer forint között mozog, de ez az összeg idén már a kifejezetten jó minőséget eredményező 5-6 megapixeles felbontású gépek vásárlását is fedezi.