Ma nyit a 40 évfordulóját ünneplő CES
Kiss Ádám Zoltán, 2007. január 8. 09:31
A január 8-11. között hagyományosan Las Vegasban megrendezésre kerülő Consumer Electronics Show-t hatalmas érdeklődés övezi, mivel idénre a fogyasztói elektronikai cikkek eladásaiban új rekordra számítanak.
A technológiai vásár először 1976-ban került megrendezésre, akkor 200 televízióval és rádióval foglalkozó cég vett részt a bemutatón. Mára a CES a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai vásárává nőtte ki magát, ahol egyrészt valóban hasznos jelen lenni, másrészt aki nincs ott, az nem is igazán számít a piacon. Az elmúlt 40 évben befutott pályára jellemző, hogy idén 30 futballpályányi területen 2700 kiállító képviselteti magát, több ezer termékkel. A CES az elemzők kedvelt helyszíne is, hiszen itt derül ki, hogy milyen árucikkekkel találkozhatunk majd az év folyamán, és vélhetően mi lesz a legnagyobb sláger jövő karácsonykor. Oly sok hónap után az itt bemutatott termékek alapján ítélhetjük meg például, hogy kinek a javára dől el az elhíresült Blue-ray - HD DVD formátumháború, tartogat-e még valamilyen eddig ismeretlen újdonságot a Microsoft Vista, vagy éppen azt, milyen tévét lesz majd érdemes venni az ünnepekre.
Jogos tehát az érdeklődés, és ennek megfelelő a részvétel is, több mint 140 ezren látogatnak el ilyenkor Las Vegasba megtekinteni az újdonságokat. Lehetetlen röviden összefoglalni a kiállítók és termékek listáját, de a hét eseményeihez kedvcsinálónak álljon itt néhány 2007-re vonatkozó előrejelzés, mely sejtet bizonyos trendeket: míg tavaly egy amerikai átlagos háztartás 1500 dollárt költött fogyasztói elektronikai cikkekre, idén ez várhatóan abszolút rekorddal 2000 dollár lesz, 41 millió MP3 lejátszó értékesítésére számítanak, a videójáték ipar 16 milliárd dolláros forgalmat fog lebonyolítani, az autókba beépíthető navigációs eszközök eladásai idén először érik el az 1 milliárd dolláros határt, az LCD/plazma tévék forgalma meghaladja majd a 22 milliárd dollárt, a teljes iparág forgalma pedig a 155 milliárd dollárt.