James Bond-os videószemüveg a CES-en
Genda Csongor Zoltán, 2007. január 10. 18:08
A Microoptival Corporation a CES-en bemutatott egy olyan napszemüveget, amelynek belsejében két LCD-kijelző található, így alkalmas a videók megtekintésére.
A "My window, my world" szlogennal reklámozott videószemüveget médialejátszó készülékekhez lehet csatlakoztatni, de hordozható DVD-Playerekkel is kitűnően működik. A gyártó két változatot hoz forgalomba, melyekből az egyik kompatibilis az összes Video-Out-porttal rendelkező készülékkel, a másikat viszont (mint ahogy neve is erre utal: "Made for iPod Edition") az Apple iPod-jához tervezték.
A lencsék alatt elhelyezett kijelzők színmélysége 24 bit, felbontásuk pedig 320x240 pixel, 60 Hz képfrissítés mellett. A cég képviselőinek elmondása szerint ha a felhasználók felhelyezik a videószemüveget a szemünkre, akkor az az érzésük támad, mintha egy 27 hüvelyk átmérőjű monitort néznének két méter távolságból. Természetesen távirányító is jár a készülékhez, a sztereó hangról pedig a zajszűrővel ellátott két apró fülhallgató gondoskodik.
A futurisztikus LCD-kijelzős napszemüvegek hamarosan kaphatóak lesznek a kereskedelmi forgalomban is 300 dolláros (58 000 Ft) végfelhasználói áron.