A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
MTI Sajtóadatbank, 2007. január 15. 08:31
Az internetes zenei platform, az utóbbi években többször, különböző formákban újjáélesztett Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz a jövőben.
A Napster az AOL Music Now szolgáltatásának helyébe lép és 350 ezer fizető ügyfelet vesz át - közölték az érintett cégek pénteken. Az ügyfélcserét 60 napon belül tervezik végrehajtani. Az előfizetési díjakról, azok esetleges változásairól nincs információ. A hírre a Napster részvényei 14 százalékot emelkedtek New Yorkban. Az AOL a Time Warner médiakonszern internetes vállalkozása.
A díjtalan dalcserét lehetővé tévő Napstert - a szerzői jogaik miatt perelő hanglemezkiadók keresete alapján - 2001-ben bírói döntéssel zárták be. Ezután Napstert a Roxio szoftvercég vásárolta meg, amely 2003-ban legálisan újraindította: új változata, a Napster 2.00 két formulát kínált: vagy 99 centért volt letölthető egy szám, vagy havi 9,95 dollárért akármennyi. A Napstert 2005-től bevezették a tőzsdére. Jelenleg az online zenei értékesítés mintegy 80 százaléka az Apple iTunes kezében van.