Vállalati weboldalak - nemzetközi összevetés
MTI Sajtóadatbank, 2007. január 16. 08:27
A skandináv országok vállalatai építették ki a legnagyobb arányban saját vállalati homepage-üket - derül ki az európai unió statisztikai hivatalának adataitól. A svéd cégek 86, a dánok 83, a finnek 80 százaléka működtetett vállalati weboldalt.
Az Eurostat adatai szerint az 25 uniós tagország átlagában az arány 64 százalékos. A magyar cégeknek mindössze 42, a letteknek pedig 34 százaléka rendelkezett homepage-el.
Az átlagot alig haladja meg Németország, ahol a cégek 73 százaléka használja ki az elektronikus kirakat nyújtotta lehetőségeket. A német távközlési szervezet (BITKOM) arról számolt be, hogy a cégek egyre nagyobb arányban élnek az interaktív és multimédiás lehetőségekkel, építik ki a termékek és szolgáltatások eladásával foglalkozó on-line boltjaikat is. A német vállalatok közötti internetes forgalom tavaly 400 milliárd eurót tett ki, és ez az összeg 2009-ig évi 700 milliárd euróra emelkedhet.