A hazai közműszolgáltatók internetes honlapjait vizsgáló Andersen Consulting felmérése a globálishoz hasonló eredményre vezetett. A magyar közműszolgáltatók még csak részben ismerték fel az internetes alkalmazások üzleti lehetőségeit, bár már jelentős részüknek van honlapja - áll a Világgazdaság összefoglalójában.
A magyar közüzemi szolgáltatók közül internetes megjelenésben az áramszolgáltatók járnak az élen. Ezek mindegyike rendelkezik saját honlappal, de ezek minősége jelentős szórást mutat. A magyar energiapiac 2001 januárjában megkezdődő, az EU iránymutatásainak megfelelő felszabadítása nyomán egyre fontosabb a piaci hatékonyság, a vevők igényeinek felismerése és magas szintű kielégítése. Ennek fontos eleme az új technológiák nyújtotta gazdasági lehetőségek mielőbbi felismerése és hasznosítása. Ilyen lehetőség a magyar közműveknek az internet is, amely jelentős versenyelőny forrásává válhat.
Az Andersen Consulting elektronikus kereskedelmi felméréseknél használatos modellje szerint a cégek internetes alkalmazásai sajátos fejlődési utat járnak be. Az első állomás az információk közzététele, ezt követi a kapcsolatfelvétel, amikor a cég már kommunikál a felhasználóval. A harmadik fázisban lehetővé válik pénzügyi tranzakciók internetes lebonyolítása is. Végül az internetes alkalmazás eljut az együttműködés fázisába, melyben a vállalat a fogyasztói, beszállítói kapcsolataiban teljes körű, interneten bonyolítható szolgáltatásrendszert épít fel. A magyar közüzemi szolgáltatók honlapjai túlnyomó többségükben az első fázisba tartoznak, vagyis tájékoztató jellegűek. Bár jelentős részük elindult az internetes lehetőségek kihasználásának útján, a szolgáltatások pénzügyi tranzakciói lebonyolítására, a legfrissebb fogyasztási és fizetési adataink lekérdezésére még várnunk kell.