Vodafone-sziget a Second Life-ban
Milkovits Gábor, 2007. január 23. 22:04
A Vodafone is megjelenik az egyre népszerűbb Second Life valóságot szimuláló online számítógépes játékban.
A Vodafone bejelentette, hogy saját virtuális „szigetet” alakít ki az egyre több résztvevőt vonzó Second Life online játékban. A virtuális alteregójukkal szereplő játékosoknak lehetőségük lesz szintén virtuális mobiltelefonok vásárlására, majd azoknak a valóságoshoz hasonló használatára, így beszélgetésre és sms-ezésre is. Arról, hogy milyen üzleti konstrukciót, azaz valós vagy virtuális tarifákat alkalmaz majd a mobilszolgáltató, egyelőre nem közöltek részleteket. Az utóbbi időben egyre több cég jelenik meg a Second Life-ban, főként reklámcéllal, de a médiavállalatok is jó lehetőséget látnak benne tartalmaik értékesítésére. A brit média néhány alkalommal már megcélozta a speciális online közönséget: a BBC Radio 1 egy alkalommal „zenei fesztivált” rendezett az internetes játék egyik virtuális szigetén, a BBC 2 Newsnight hírműsora pedig egy interjú-programmal gazdagította a játékot.
A Second Life lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők egy háromdimenziós alteregót, úgynevezett „Avatar-t” (kb. „megtestesülés”) hozzanak létre maguknak, amellyel bebarangolhatják az ő közreműködésükkel kialakított virtuális 3D világot. Jelenleg több mint 370 ezer karakter van jelen a játékban, a virtuális világ kiterjedése pedig a kezdeti 160 hektárról mára több mint 50 ezer hektárosra növekedett.