A Brand Channel online magazin 2006-os ranglistája szerint tavaly az emberekre legnagyobb hatást gyakorló márkák között előkelő helyen végzett az újonnan felkerült YouTube és a Wikipedia.
A globális ranglistán 2005-höz hasonlóan a Google és az Apple végzett az első két helyen, a harmadik és negyedik azonban két új név, a Google által nemrég felvásárolt
YouTube videómegosztó oldal, illetve a
Wikipedia ingyenes enciklopédia lett.
Anthony Zumpano szerkesztő hivatalos közleménye szerint mindez egy nagyobb léptékű folyamat, a felhasználók által biztosított és szerkesztett tartalmak előretörésének a jele. Szintén új név a listán a 15. helyen debütáló MySpace közösségi oldal. A külön európai lajstromban Ikea, Skype, Nokia a dobogós sorrend, őket követi a Zara divatcég, illetve az Adidas. Megjegyzendő, hogy 2005-ben még a finn mobilgyártó állt az élen. Érdekesség, hogy míg a Távol-Keleten technológiai cégek, autógyártók, illetve egy bank található az első ötben (1. Sony, 2. Toyota, 3. HSBC, 4. Samsung 5. Honda), addig Latin-Amerikában két italgyártó, a Corona és a Bacardi a két legbefolyásosabb név.
A Brand Channel márkalistájának nem sok köze van a közgazdaságban használt, a pénzügyi mérlegbe is beleszámító márkanévértékhez, amelyben rendszeresen a Coca-Cola az első. A magazin inkább az emberek életmódjára gyakorolt hatás mértékét vizsgálja, és sokszor olyan meglepetésekkel is szolgál, mint a 2004-ben az ötödik helyen debütáló Al Jazeera arab hírtelevízió.