A Cisco bejelentette a Cisco Digital Signage nevű termékét, amely megoldást nyújt a digitális tartalmak felügyeletére, közzétételére és lejátszására a hálózatba kötött digitális média megjelenítő eszközökön. Ezzel egy időben a NEC Display és a Cisco bejelentette együttműködését, amely révén a két vállalat médiafelületű megoldásokat kínál e piac bővülő igényeinek kielégítésére.
A Cisco megjelenése a digitális médiafelületi rendszerek piacán azt jelzi, hogy olyan dinamikus és könnyen használható kommunikációs eszközről van szó, amellyel a cégek optimalizálhatják marketing-, reklám- és képzési tevékenységeiket, és hatékony, magas minőségű szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek. A Cisco Digital Signage rendszerrel a szervezetek maximálisan kihasználhatják az újszerű kapcsolatban rejlő marketing-, reklám- és kommunikációs lehetőségeket. A kiskereskedelmi hálózatok például a digitális médiafelületen új termékek bemutatásával növelhetik bevételeiket, a bankok pedig ilyen eszközökkel kelthetik fel a sorban álló ügyfelek figyelmét új szolgáltatásaikra. További lehetséges vertikális alkalmazási területet jelentenek a kormányhivatalok kommunikációja vagy képzései, a hotelekben, repülőtereken vagy egyéb nyilvános helyeken megjelenített információs tartalmak, sőt, akár a kórházi várótermekben sugárzott hírek és információk is.
A Cisco Digital Signage a
Cisco Digital Media System nevű digitális médiarendszerre épül, amely integrált megoldást kínál a digitális média létrehozására, kezelésére és elérésére, emellett pedig az asztali gépes felhasználó számára is egyszerűen és rugalmasan teszi lehetővé az élő videóközvetítések és az egyedileg rendelt fizetős videoműsorok (VOD) elérését.
A Cisco Digital Signage megoldása két termékből áll. A Cisco Digital Media Manager a digitális tartalmak létrehozását, felügyeletét és digitális médiafelületi megjelenítőkön történő közzétételét irányító webes alkalmazás. A szoftver távoli eléréssel feltérképezi és kezeli a Cisco Digital Media Players lejátszókhoz küldött egyedi és a csoportos digitális jeleket. Emellett kezeli a lejátszási listákat, a tartalomütemezéseket, a képernyőzónás, testre szabható sablonokat, a szerepkör alapú hozzáférés-szabályozást, a monitoringot és a kimutatáskészítést. A Cisco Digital Media Player egy kisméretű eszköz, amely a digitális médiafelületi eszközökön megjelenő videoanyag, grafika és szöveg lejátszását vezérli. A Cisco Media Player támogatja a teljes képernyős megjelenítést és a grafikus zónákat, a magas rendelkezésre állásról és a tartalékra való automatikus átállásról pedig helyi tárolóegysége gondoskodik. A Cisco Media Player normál és magas felbontásban egyaránt támogatja az MPEG 1, 2 és 4 videoformátumot.
„A Cisco digitális médiafelületi megoldása teljesen átformálja majd a Mediamarkt és a Saturn elektronikai üzleteinkben a vásárlóinkkal történő valós idejű kommunikációt, mivel vonzó tartalmakkal hívjuk fel figyelmüket az aktuális helyszíni promóciókra és termékekre” – mondta Maurizio Besurga, az olaszországi MediaMarkt informatikai igazgatója. „A MediaMarkt számára a Cisco Digital Signage igazi nagy előnye egyrészt az, hogy egyszerűen integrálható a meglévő IP-hálózatunkba, másrészt pedig az egyes üzleteknek vagy üzletcsoportoknak kellő önállóságot biztosít arra, hogy releváns tartalommal, látványos video- és flash animációkkal szólítsuk meg vásárlóinkat. Ugyanakkor tökéletes üzleti platformot kínál, amelyre a jövőben a digitális információs pontok, tartalomban gazdag médiakioszkok és tovább értékesíthető hirdetési felületek építhetők.”
NEC-Cisco együttműködésA NEC Display Solutions és a Cisco együttműködése keretében az e területen úttörőnek számító NEC a díjnyertes, nagy képernyős MultiSync LCD-kijelzőcsaláddal jelenik majd meg a piacon, a Cisco pedig a Cisco Digital Signage megoldásával nem csak egyszerű kezelhetőséget és nagy hatékonyságot, hanem marketing-, reklám- és képzési funkciókban gazdag megoldást nyújt a digitális médiafelületi rendszereket választók számára.