Mégsem lesz vezetéknélküli hálózat a Boeing szupergépén
Kiss Ádám Zoltán, 2007. január 30. 09:11
A vállalat új felsőkategóriás gépén, a 787-esen eredetileg vezetéknélküli hálózat kiépítését tervezték, a Boeing mégis inkább lemondott az elképzelésről.
A Boeing Dreamliner nevű vadonatúj modelljét a belső kialakításakor úgy tervezték, hogy az eddig utasszállítógép fedélzetén még sosem alkalmazott vezetéknélküli hálózat kerül beépítésre. A hír azért érte meglepetésként az érdeklődőket, mert a légitársaságok eddig kifejezetten veszélyesnek találták a rádiófrekvenciás eszközök működtetését a fedélzeten. A Boeing magyarázata kissé zavaros. A vállalat kijelentette, hogy a súly miatt hozták meg döntésüket, a szórakoztató hálózat hagyományos jellegű, vezetékes kialakítása 50 fontot nyom, míg a vezetéknélküli antennás megoldás 200 fontot, vagyis négyszer nehezebb. Ez eddig logikus, de egy másik magyarázat is kikerült a vállalattól, miszerint a fedélzeten használt frekvenciát a célországként szóba jöhető mintegy 100 államban engedélyeztetni kellene a helyi hatóságokkal. Hogy végül melyik a valódi indok, nem derült ki, de az újfajta hálózat csak egy következő gépcsaládnál jöhet majd szóba újra.