A Sony PS2 megelőzte az új generációs konzolokat
Milkovits Gábor, 2007. február 7. 07:23
Miközben sorra jelentek meg cikkek a szaksajtóban arról, hogy melyik is a legsikeresebb utolsó generációs játékkonzol, a többség figyelmét elkerülte a PlayStation 2 kiváló szereplése, amellyel decemberben minden más készüléket lekörözött.
A hivatalos adatok szerint a Sony 1,4 millió PlayStation 2 játékkonzolt értékesített a karácsonyi szezonban, miközben az Xbox 360-ból mintegy egymillió, a Nintendo Wii-ből 687 ezer, a PlayStation 3-ból pedig 490 ezer darab fogyott. Az összehasonlításnál persze figyelembe kell venni az esetenként felmerült ellátási nehézségeket, illetve azt, hogy az új konzolok közül PS3 még csak Amerikában és Japánban kapható, és a Wii is csak december 9-én jelent meg Európában. Mindezek ellenére a régebbi PlayStation modell úgy tűnik, hogy él és virul, miközben az eredeti Xbox már teljesen kifutó modellnek számít, a Nintendo Gamecube pedig eleve nem igazán nyerte el a vásárlók tetszését.
A Sony valószínűleg ugyanazt az üzletpolitikát szeretné alkalmazni a PlayStation 2 esetében, ami az eredeti PalyStation-nél már kiválóan bevált. A cég ugyanis a PS2 megjelenése után még 6 évig, összesen 11 éven keresztül gyártotta és forgalmazta az eredeti konzolt, amelyből a megújított PSOne verziót is beleszámítva több mint 100 millió példányt értékesítettek a 2006 tavaszi leállásig. Az immár hetedik évét taposó PS2-nek szintén többféle megújított változata jelent már meg, 2004-ben például egy az eredetinél laposabb készüléket, tavaly pedig egy ezüstszínű modellt bocsátott ki a Sony. Az is a folyamatosságot erősíti, hogy az új készülék, a PS3 visszamenőleg kompatibilis a két régebbi PlayStation játékprogramjaival.