Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál

forrás Prim Online, 2007. február 8. 12:45
A biztosító rendszere a Microsoft SQL Server 2005 adatbázis-kezelőjének üzleti intelligencia szolgáltatásain alapul.
A Groupama Biztosító Zrt. informatikai infrastruktúrájának átalakítása két éve, 2004 végén kezdődött el. A tudatos modernizálás célja egyértelműen az értékesítés támogatása és a back-office adminisztráció hatékonyságának javítása volt. Ezen célok megvalósításához a Groupama a Microsoft megoldásait választotta. Az új rendszer rekord gyorsasággal épült ki, és azóta is jelentős anyagi megtakarítást és nagyobb hatékonyságot biztosít a Groupama számára.

A biztosítónál kevesebb, mint egy év alatt kiépült az a modern eszközpark, amely hazánkban az informatikailag legjobban felszerelt vállalatok egyikévé emelte a Groupamát. Ezt követően 2006-ban sor került a belső informatikai folyamatok automatizált mérésére és átszervezésére is. A folyamat-automatizálási fejlesztésnek legfontosabb részét képezte az, hogy a Microsoft SQL Server 2005 adatbázis kezelő Üzleti Intelligencia szolgáltatásaira (Reporting Services és Integration Services) alapozva új biztosítói üzletkötői portált, valamint egy belső, biztosítói vállalati menedzsment-információs rendszert is kiépítettek.
 
A társaság elvárása az volt, hogy mind a pénzügyi megtérülést, mind a felhasználói elégedettséget tekintve viszonylag gyorsan eredményeket lehessen felmutatni. Ezek a feltételek az előzetes számításoknak megfelelően teljesültek.

A pénzügyi megtérülésben fontos szerep jutott a portál-beruházás költség-hatékony kivitelezésének. A tapasztalatok szerint a hasonló jellegű informatikai beruházások több százmillió forintba is kerülhetnek, a Groupama azonban mindezt meg tudta valósítani tízmilliós nagyságrendű ráfordítással. A teljes informatikai költségvetés sem 2005-ben, sem 2006-ban nem lépte át a forgalom 5%-át, amely a jóval „méretgazdaságosabb” biztosítóknál is nagyszerű eredménynek mondható.

A felhasználói elégedettség javításában is eredményesen teljesített az új back-office rendszer. A portál és a belső automatizálások segítségével a biztosítási ajánlatokat sokszor nehéz volt a 15 napos törvényi keretnek megfelelően befogadni, de ez ma már 10 napnál rövidebb időt vesz igénybe.  Még ennél is nagyobb mértékben gyorsult fel a casco szerződések megkötési ideje. Az ügyfelek jelentkezése után régebben még átlagosan 22 napig tartott, amíg a szerződést be tudták fogadni, ma ez a folyamat mindössze 8 nap.

A fejlesztés időtartama is rekordnak számít, hiszen az igényfelméréstől kezdve a tervezésen át a megvalósításig bezárólag, mindössze fél év telt el. A Groupama a közeljövőben további fejlesztéseket tervez a kárrendezési feladatok támogatása és a back-office rendszer terén, és vizsgálják a Microsofttal való további együttműködés lehetőségeit.