A 2006-os naptári év eredményeit értékelte mai sajtótájékoztatóján Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója. A cég a múlt évet tekintve átvette a magyar számítógéppiac vezető pozícióját, ezzel az összesített, éves eredmények tekintetében is az első helyen végzett.
A magyarországi vállalat 2006-ban a magyar piac növekedési ütemét csaknem négyszeresen meghaladó mértékben növekedett. Az IDC adatai szerint a Fujitsu Siemens Computers Kft. a múlt évben összesen 81 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint 2005-ben, értékesítési árbevétele pedig 47 százalékkal haladta meg azt. A cégre jellemző rendkívüli növekedés a harmadik negyedévben, valamennyi termékszegmenst (asztali és mobil számítógépek és x86-os szerverek) figyelembe véve elért 20,8 százalékos részesedéssel a piacvezetői pozíció megszerzését eredményezte a hazai piacon. Ezzel az eredménnyel az év összesített eladásai 17,8 százalékos piaci részesedést mutatnak, ami a 2005-ös év eredményeivel összevetve a második pozícióból az első helyre történő előrelépést jelenti.
Poros Gábor kijelentette, a Fujitsu Siemens Computers Kft. nagyon büszke arra, hogy hat év alatt, mára negyvenfős, folyamatosan nyereséges, 16 milliárdot meghaladó forgalmú vállalattá nőtte ki magát. A kft. legnagyobb arányban a noteszgépek területén fokozta értékesítését, ami az előző év hasonló időszakához képest 110 százalékos növekedést jelent. 2006-ban minden negyedik Magyarországon vásárolt noteszgép Fujitsu Siemens márkájú volt, amelyek közül a legsikeresebbek az Amilo, illetve Amilo Pro modellek lettek.
A nemzetközi trendnek megfelelően a magyar piac egészére jellemző, hogy a teljes noteszgép értékesítés összesen több mint 55 százalékkal emelkedett, míg a desktop eladások mértéke folyamatos csökkenéssel mindössze 4,2 százalékos növekedést mutat.
A 2007-es naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése a megszerzett piaci pozíciójának megőrzése, illetve elsősorban a szerver és tárolórendszerek területén még további erősítése. Idén a Fujitsu Siemens Computers továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. A mobilitás területén kiemelte, hogy a Fujitsu Siemens Computers jelent meg először a noteszgépek piacán integrált UMTS funkcióval rendelkező eszközökkel, melyekre a piacon a 3G adatkommunikációs szolgáltatások elterjedésével egyre nagyobb lesz a kereslet. A komplex adatközponti rendszerek területén pedig a vállalat a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít, amelyre válaszul a cég most már évek óta folyamatosan fejleszti és jelenti be egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásait (ezzel az ún. "reagálókész" informatikát kívánják megteremteni). Felhasználói célpiacok tekintetében továbbra is a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.
Poros Gábor a sajtótájékoztató végén kérdésekre válaszolt.
- a magyar vállalat fejleszti szolgáltatási üzletágát (ITPS), hiszen óriási lehetőséget lát benne; cél itt a konzultációs, integrációs, outsourcing és menedzselt szolgáltatások erősítése,
- az új szervereket és notebook gépeket egyaránt két féle Linux alapszoftverre is minősítik;
- magyar nyelvű Misrosoft Vista rendszerszoftverrel felszerelt Fujitsu Siemens számítógépek ez év áprilisától érhetők el a kiskereskedelmi forgalomban;