A Google a videójátékokban is reklámozna
Genda Csongor Zoltán, 2007. február 19. 22:10
A CNet megbízható forrásokra hivatkozva hírül adta, hogy a Google a videójátékokban elhelyezett reklámok fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó AdScape Media felvásárlását fontolgatja.
A szakmai magazin értesülései szerint a keresőóriás tárgyalásokat folytat az Ingame-hirdetésekre specializálódott céggel, s állítólag a felek már meg is állapodtak a 23 millió dolláros vételárban. A felröppenő hírt a szóban forgó cégek képviselői nem kommentálták. Ha a keresőóriás valóban felvásárolja az AdScape Mediát, akkor a Google ezáltal betör egy hihetetlenül gyorsan fejlődő piacra. A Parks Associates & Yankee Group elemzőcégek szerint ugyanis az idei esztendőben 200 millió dolláros forgalom várható az Ingame-hirdetés szektorban, 2010-re pedig 700 milliós forgalmat jósolnak a szakemberek.
Ezen a területen az egyik legnagyobb riválisnak a Microsoft számít, amely 2006-ban megszerezte a Massive videójáték-reklám céget, hirdetéseiket pedig annak szolgáltatásai révén többek között az Xbox-ra írt game-ekben helyezik el.
Elemzők szerint a Google alacsony áron jut hozzá az AdScape Mediához, viszont az is igaz, hogy a cég még igen csak csekély piaci részesedéssel bír.