A Sirius Satellite Radio az tervezi, 4,6 milliárd dollárért felvásárolja vetélytársát, az XM Satellite Radiót; egy felügyeleti illetékes szerint ugyanakkor elhúzódhat az ügylet engedélyezése.
Az ügylet megvalósulása esetén olyan cég jönne létre, amelynek 2006-os bevétele 1,5 milliárd dollár (lett volna) és olyan hírességek szerepelnének benne, mint Howard Stern, Oprah Winfrey, Bob Dylan vagy éppen Deepak Chopra; népszerű programjaik most megoszlanak a két szolgáltató között. Az előfizetők hamarosan képesek lesznek az általuk kedvelt adások kiválogatására, és arányos havi díj fizetésére, éppen úgy, mint a kábeltelevíziók esetében.
A bejelentette egyesülést bizonyosan ellenezni fogják a "földi" rádiók, és a verseny csökkenése miatti feltételezett árváltozások miatt a felügyeleti ellenérzés is bizonyosra vehető - különös tekintettel arra, hogy eredetileg tiltott, hogy egy cégnek két műholdas rádió engedélye legyen. A vállalat(ok)nak ékesen kell bizonyítani, hogy a hallgatók mind a választék, mind az árak vonatkozásában jól járnak.
Az XM és a
Sirius vitatja, hogy megakadályozhatnák egyesülésüket, mert indoklásuk szerint minden rádiókészülék esetében versenyben állnak; egy cégként viszont jobb szolgáltatásokat kínálhatnának - kedvezőbb áron.
Jelenleg mind az XM, mind pedig a Sirius részvénye meglehetősen gyengén muzsikál: a befektetők aggódnak a lassú növekedés és a szolgáltatások kiépítésének magas költségei miatt. Az XM árfolyama jelenleg 42 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly áprilisi éves csúcspontján volt; a Sirius azóta 34 százalékot vesztett értékéből.