Ericsson MX-One telefonközpont a Rendőrtiszti Főiskolán
Kovács Attila, 2007. február 28. 16:16
Az Ericsson Magyarország ma sajtótájékoztatón jelentette be: üzembe helyezi a kormányzati szektorban elsőként leszállított MX-ONE új generációs telefonközpontot a Rendőrtiszti Főiskolán (RTF). A telefonrendszer az RTF és az Ericsson Magyarország közötti hosszú távú együttműködés részeként biztosítja a rendvédelmi szervek képzését ellátó intézmény költséghatékony és korszerű telekommunikációját.
Az új telefonközpont üzembe helyezésével a Rendőrtiszti Főiskolán számos olyan probléma megoldódott, amely korábban megnehezítette a képzést. A főiskola vezetékes telefonhálózatát érintő korábbi kapacitásproblémák megszűntek, és a korszerű telekommunikációban rejlő lehetőségek az oktatás színvonalának növekedését eredményezik. Az alacsony üzemeltetési költség és a szervezeti egységek szerinti, személyenkénti elszámolás lehetősége, valamint a központ által biztosított automatizmus költségmegtakarítást eredményez az intézmény számára.
Az MX-ONE új generációs telefonközpont közös platformon egyesíti a hagyományos vezetékes és mobil, illetve az IP-alapú távközlési szolgáltatásokat. Az RTF-en beüzemelt központ jelenleg 420 végponttal rendelkezik. Az Ericsson MX-ONE nyitott forráskódú Linux operációs rendszert használ. Az elosztott architektúra felhasználásával a telefonrendszer 10 szerverrel is fürtözhető, lehetővé téve akár 50 ezer felhasználó jelenlétét egyetlen rendszerben.Az alkalmazások közül említésre méltó az Ericsson MX-ONE Messaging egységes üzenetkezelő rendszer (beszéd/fax/e-mail), mely tartalmazza a Microsoft Outlook, Lotus Notes és Nowell Groupwise integrációt is. A rendszer integrálható az Ericsson Solidus eCare multimédiás kapcsolatközponttal is, amely csúcsminőségű ügyfélszolgálatot jelent.
Az MX-OneTM teljesen rugalmas, szerver-alapú és hibrid felépítés megvalósítására egyaránt alkalmas IP-alközpont, amely megvalósítja a beszéd- és adatintegrációt, ugyanakkor szinte korlátlan szabadságot ad a felhasználóknak a különböző technológiák kihasználásával, miközben alacsony a teljes beruházási-üzemeltetési költséggel (TCO) egyszerűen menedzselhető. Mindezek mellett kielégíti a hagyományos alközponti szolgáltatásokat is, megfelel azok hangminőségi és megbízhatósági követelményeinek, és a rendszerbe a felhasználók mobil telefonjai, mint alközponti mellékek is bevonhatók. Az Ericsson MX-ONE 100/200 felhasználót kiszolgáló csomagokban érhető el. A felhasználók száma szerverenként 700-ig egyesével bővíthető. A jelen szoftver változattal, elosztott konfigurációban maximum 50 ezer felhasználó is lehet ugyanabban a rendszerben.
Az MX-ONE szolgáltatásai: IP terminálok támogatása (telefonok és kliens programok); mobil mellékállomások használata; digitális trönk interfészek a nyilvános hálózat felé (PSTN, PLMN); IP hálózatképzés vagy áramkörkapcsolt Q-SIG összekapcsolhatóság más Ericsson (MX-ON, MD110 vagy BusinessPhone) beszédhálózatokkal. A rendszer egyedülálló abban a tekintetben, hogy hibrid és szerver alapú konfigurációban egyaránt telepíthető, és a két felépítés közötti átmenet olcsón és gyorsan megvalósítható. Ez olyan ügyfeleknek is lehetővé teszi az IP-platformra történő áttérést, akik a hálózati és egyéb adottságaik miatt ezt csak később tervezték. A kétféle felépítés egy rendszeren belül is használható, hiszen a működtető szoftver és a menedzsment rendszer is azonos.