A mobilpiac rohamos fejlődését jósolja a GfK

MTI Sajtóadatbank, 2000. január 5. 21:45
A 14-24 éves fiatalok 13 százalékának már van mobiltelefonja, további 24 százalékuk tervezi készülék vásárlását a következő 2-3 évben - derül ki a GfK Piackutató Intézet nemrégiben végzett felméréséből.
Az 1500 fős mintán végzett kutatás alapján a GfK arra számít, hogy a következő években csak ebben a korosztályban 400 ezer mobiltelefon talál gazdára. A mobilszolgáltatók ugyancsak a magyarországi piac gyors bővülését várják. Ian Maxwell, a Vodafone AirTouch regionális igazgatója december elején az MTI-nek elmondta: véleménye szerint 2000 végére 1,8-2 millió előfizetője lesz a mobilcégeknek. A Pannon GSM vezérigazgatója, Björn J. Flakstad az Econewsnak úgy nyilatkozott, hogy ez a szám akár 2,5 millióra is nőhet az idén. Tavaly a mobilszolgáltatásokat mintegy 1,5 millióan vették igénybe Magyarországon.

A GfK felmérése azt mutatta, hogy a fiatalok között a havi nettó 50 ezer forintot meghaladó jövedelmű vállalkozók, a vezető beosztású alkalmazottak 40 százaléka már rendelkezik mobiltelefonnal. A vásárolni szándékozók aránya igen magas a 17-20 éves korcsoportban, illetve a gimnazisták körében. A szolgáltató kiválasztásánál a legfőbb szempont, hogy az ismerősök, családtagok mely cég hálózatát használják. A GfK felmérése szerint a fiatalok 15-20 ezer forintot szánnak a készülék és az előfizetés megszerzésére, a költségeket legnagyobb részük saját maga fedezi. A mobiltelefont használó, illetve vásárolni szándékozó fiatalok között magasabb a fiúk, mint a lányok aránya - derül ki a kutatásból.