Az elemzők szerint a több mint 16 milliós volument azért is lehetett elérni, mert a távol-keleti válságnak vége, újra a régihez hasonló vásárlóerőt képviselnek a korábban is erős országok.
A december közepén közreadott adatok szerint a 16,4 millió nyomtató eladása összesen 6,9 milliárd dollár bevételt jelentett a gyártóknak, és ez 8 százalékkal volt több, mint 1998 hasonló időszakában - de csak 2 százalékkal haladta meg a tavalyi második negyedéves eredményeket. Már az eddigi számadatok is jól mutatják, hogy a printerfronton is jelentős árcsökkenés tapasztalható, hiszen a 12 százalékos darabszám- növekedés csak 8 százalékpontnyi bevételnövekedéssel járt együtt.
Claudio Checchia, az IDC vezető elemzője úgy véli, hogy az erősödő kereslet és a fontosabb régiók csökkenő számítógépárai, valamint a szaporodó PC/printer csomagok elterjedése együttesen eredményezte, hogy a közvetlen eladásokat alig befolyásolta az Y2K-problémakör miatt előzetesen jelzett "kivárás". Ugyanakkor szerencsésen befolyásolta az értékesítéseket, hogy elcsitult a távol-keleti válság, és a korábban gazdasági nehézségekkel küszködő térség újra komoly felvevőpiacnak számít, ugyanúgy, mint Japán és az Egyesült Államok. A korábban kritikus helyzetbe került térségek felfrissült vásárlóerejét bizonyítja, hogy a harmadik negyedévben 2,3 millió nyomtatót adtak el, és ez 34 százalékkal több, mint az 1998-as év hasonló időszakában. Csak a japán piacon 1,3 millió printert értékesítettek a jelzett időszakban, ami 22 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábban regisztrált printereladásokhoz képest.
Érdekesség, hogy a kereskedők igényei növekedtek a lézer- és mátrixnyomtatók iránt annak ellenére, hogy a beágyazott processzorokat is tartalmazó készülékek Y2K-kompatibilitásáról korábban kifejezetten vészjósló hírek jelentek meg. A színes tintasugarasok piaca szintén erős növekedést mutatott, ami elsősorban a SOHO-piac és az otthoni felhasználók számára is megfizethetővé vált nyomtatókra vezethető vissza.
Az Egyesült Államokban a gazdasági élénkülés követeztében kiemelkedő növekedést regisztráltak; arrafelé több mint 6 millió nyomtatót vásároltak, ami 26 százalékos növekedést jelent, ha az előző év június-szeptemberi periódusához viszonyítunk. Az Újvilágban is kétségtelenül a színes nyomtatók voltak a növekedés motorjai, a színes tintasugarasok eladása mellett a "color-laser" volt a slágercikk: ezeket főként vállalkozások vásárolták üzleti grafikáik igényes megjelenítésére.
Nyugat-Európa piacain 4,3 millió nyomtatót adtak el, ami 5 százalékos emelkedést jelent ez előző évhez képest - és ez nem mondható soknak, hiszen a tanulmány szerint Kanadában például 29, Latin-Amerikában pedig 17 százalék volt a növekedés aránya.
Az elemzés szerint mindegyik nagyobb printergyártó rekorderedményeket ért el, kivételt csupán az Epson jelentett. A HP őrzi évek óta megtartott első helyét, viszonteladói összesen 6,7 millió printer eladásáról számolhattak be. Az Epson a második helyen maradt, de a tanulmány szerint piaci részesedéséből 5 százalékpontot veszített a tavalyi II. negyedévben regisztrált eladásokhoz képest. A világméretű eladásokat tekintve a Canon tavaly is megtartotta harmadik helyét.