Az eredmények nem indokolják az eladást

MTI Sajtóadatbank, 2000. január 10. 21:55
A vállalatvezetést megkerülő ellenséges átvételtől fenyegetett német Mannesmann konszern saját adatai szerint 22 százalékkal, 23,2 milliárd euróra növelte forgalmát 1999-ben. Ebben meghatározó volt a távközlési részleg üzletmenete.
A Mannesmann adó, kamat és amortizáció előtti profitja 4,3 milliárd euró volt, 37 százalékkal több az 1998-asnál. A mobil- és a vezetékes telefonszolgáltatás ügyfélköre tavaly megközelített a 36 milliót. A Mannesmann ellenőrizte Mannesmann D2, az Omnitel és az Orange társaságokban a növekedés megközelítette a 70 százalékot. Csak a tavalyi utolsó negyedévben több mint 4 millió új mobil-előfizetőt regisztráltak. Az internetre előfizetők száma a múlt év végén 2,6 millió volt. A konszern nettó profitja csökkent tavaly, de számot nem közölt a vállalat.

A távközlési ágazat adózás előtti profitja 70 százalékkal, 2,2 milliárd euróra nőtt 1999-ben. A szerszámgépgyártó részleg profitnövekedése ugyancsak gyorsult, az autóalkatrész-egység profitnövekedése viszont lassult. E két részleg adózás előtti profitja 1,1 milliárd euró volt, de 1998-as összehasonlító adatot nem közöltek. Továbbra is veszteséges a Mannesmann csőgyártása - ezt a részleget egy idő óta szeretnék eladni.

Német elemzők szerint az adatok meggyőzhetik a Mannesmann részvényeseit, hogy ne adják el papírjaikat a Vodafone-nak, annál is inkább, mivel a Mannesmann tavaly megszerzett brit leányvállalata, a Vodafone-nal közvetlenül konkuráló Orange mobilszolgáltató a tavalyi utolsó negyedévben 1,41 millióval, 4,9 millióra növelte előfizetői számát, meghaladva az elemzői előrjelzéseket - írta az AP hírügynökség.