Videojátékok: már nem csak gyerekjáték
Kiss Ádám Zoltán, 2007. március 14. 19:14
Nagykorúak lettek a videojátékok, egy friss amerikai felmérés szerint a felnőttek több mint harmada rendelkezik otthoni konzollal, majd ötödük pedig hordozható játékgéppel.
A Nielsen/NetRatings adatai szerint a felnőttek 37 százaléka rendelkezik konzollal, 16 százalékuk pedig hordozható változattal, és ez utóbbi szám lendületesen növekszik. Az ilyen felnőtt felhasználók 71 százaléka nem csupán nagykorú, de házasságban él, és 66 százalékuknak legalább egy gyereke született már. Ezzel statisztikailag is kilépett a gyerekjátékok korából a konzolipar.
A felhasználóréteg változása komoly hatással van a videojáték-iparra. A nem is olyan rég még Super Marióval rohangáló tizenévesek és az első PlayStation konzolért könyörgő gyerekek egy része mára felnőtt. Ez egyben azt is jelenti, hogy velük együtt a játékok is változnak. Egyre több a kifejezetten felnőttes játék, követve a vásárlóközönség érését. Külön piaca van az 500-600 dolláros PS3 és Xbox 360 kategóriájú gépeknek, és az olcsóbb 250 dolláros Wii-nek. A felnőtté válás egyben jobb fizetőképességet is eredményez, már nem a szülők döntenek egy új generációs modell beszerzéséről, vagy a drága játékok, kiegészítők és online előfizetések megvásárlásáról, így a nem is olyan rég akár évi 20 milliárd dollárra értékelt videojáték-piac mára 30 milliárd dollárosra duzzadt.