A Cisco hosszabb távú elképzelései részeként több mint 3 milliárd dollárt költ a piacvezető webkonferencia vállalatra.
A magas vételárat igazolja a WebEx teljesítménye, a vállalat nemcsak első a hasonló szolgáltatásokat kínáló vállaltok között, de egyben 70-90 százalék körüli piacrészesedéssel rendelkezik, így szinte egyeduralkodó a szektorban.
A szakértők szerint a felvásárlás jelzi, milyen jövőbeli tervei vannak a Ciscónak, ahogy Zeus Kerravala, a Yankee Group elemzője megjegyzi, „John Chambers vezérigazgató nem szeretné, ha a Cisco a jövőben is egy részvényenkénti 25 dolláros cég maradna”. Több szakértő szerint is arról van szó, hogy a Cisco nem csupán új piacokat, de teljesen új működési területeket keres jövőbeli működőképességének megőrzése érdekében. A vállalat szinte újra kitalálja magát, és ahogy Chris Silva, a Forester Researc elemzője kifejezte, a cég hajlandó magas összegeket kifizetni élvonalbeli vállalatokért, ha megvetheti a lábát egy ígéretes iparágban. Ennek érdekében az elmúlt időszakban sorra vásárolják fel a legkülönfélébb méretű vállalatokat, a februárban megszerzett 11 fős San Franciscó-i Five Acrosstól a 2200 fős WebExig.